Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ: Απολογισμός και θέσεις της παράταξης





Κλικ στην εκόνα για μεγέθυνση

Συνάδελφοι,
οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ) γίνονται σε μία κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο μας. Το τελευταίο διάστημα δεχτήκαμε συνεχή χτυπήματα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία έχει ξεκάθαρα υιοθετήσει μία επιθετική πολιτική σε βάρος των εκπαιδευτικών. Η αύξηση του ωραρίου, η υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, οι διαθεσιμότητες και οι επικείμενες απολύσεις μέρους των σε διαθεσιμότητα συναδέλφων συνθέτουν μία εφιαλτική πραγματικότητα για τον κλάδο μας.


    Απέναντι στην αδικαιολόγητη και άδικη πολιτική της κυβέρνησης, αντιπαρατίθεται η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ με τον άκρατο λαϊκισμό και τον εξτρεμισμό ως παντιέρα αντίστασης. Ακολουθώντας την πολιτική του ΟΧΙ σε όλα και αρνούμενη να συζητήσει με το Υπουργείο Παιδείας το ζήτημα της αξιολόγησης, δίνει το μεγαλύτερο άλλοθι στην κυβέρνηση για να συνεχίσει την επιθετική πολιτική απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Είναι προφανές ότι η αριστερή πλειοψηφία στην ομοσπονδία, έχει καθαρά εκλογικές στοχεύσεις. Επιδιώκουν μία τυφλή σύγκρουση με την κυβέρνηση, έτσι ώστε να αποτελέσει η ΟΛΜΕ το όχημα για την ενίσχυση των εκλογικών ποσοστών κομμάτων, στις επόμενες Γενικές Εκλογές. Αδιαφορούν για την απομόνωση του κλάδου από την κοινωνία, η οποία δεν μπορεί να καταλάβει το ΟΧΙ σε όλα και την άρνηση κατάθεσης των δικών μας προτάσεων.

    Η Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε. το κρίσιμο αυτό διάστημα διαχειρίστηκε τα εκπαιδευτικά ζητήματα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Το γεγονός ότι εκφράζουμε τις φιλελεύθερες ιδέες για την εκπαίδευση και την κοινωνία, δεν μας εμπόδισε να συγκρουστούμε σκληρά με την κυβέρνηση κάθε φορά που θίγονταν τα δικαιώματα του κλάδου. Το προηγούμενο διάστημα η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε :


  •                    αντιστάθηκε στην υποχρεωτική μετακίνηση των εκπαιδευτικών και την αύξηση του διδακτικού ωραρίου.
  •         κατήγγειλε ως απαράδεκτη την πολιτική των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων στην εκπαίδευση.
  •          υποστήριξε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με παιδαγωγικά κριτήρια και αποκλειστικό στόχο τη βελτίωση και επιμόρφωση του εκπαιδευτικού, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
  •         κατήγγειλε την ψευδεπίγραφη αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας και απέδειξε ότι στην πραγματικότητα είναι ένα σχέδιο μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών και υποβάθμισης της επιστημονικής μας οντότητας.



Συνάδελφοι, αυτήν την περίοδο, επιτακτική είναι η ανάγκη, να στηριχτεί η δύναμη εκείνη που αποδεδειγμένα στηρίζει τον κλάδο με τις θέσεις της, χωρίς ακρότητες και μικροπολιτικές σκοπιμότητες.


Οι θέσεις της Δ.Α.Κ.Ε.  Καθηγητών  Δ.Ε
ΔιαθεσιμότηταΑπολύσεις
Η Δ.Α.Κ.Ε.  Δ.Ε. κατήγγειλε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πολιτική των διαθεσιμοτήτων απολύσεων. 
 Απορρίψαμε το κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων στην Τεχ νική Εκπαίδευση. Πιστεύουμε βαθύτατα ότι σε περίοδο κρίσης επιβάλλεται η ενίσχυση της Παιδείας και της Υγείας.
Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ με την έναρξη του σχολικού έτους 201314 επεδίωξε και πέτυχε να ψηφιστεί ένα απεργιακό πρόγραμμα διάρκειας το μήνα Σεπτέμβριο. Εμείς επισημάναμε την περιορισμένη δυνατότητα του κλάδου να αντέξει σε ένα παρατεταμένο απεργιακό αγώνα. Δυστυχώς η άφρων αυτή τακτική της πλειοψηφίας, μετέτρεψε τον απεργιακό θρίαμβο των πρώτων τριών ημερών σε απεργιακή πανωλεθρία.


Αξιολόγηση

Η Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια και με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού. Η κοινωνία δεν αντιλαμβάνεται την γενική άρνηση της ΟΛΜΕ για αξιολόγηση. Απορρίπτουμε όμως κατηγορηματικά το σχέδιο μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση. Αρνούμαστε τον τρόπο προαγωγής των εκπαιδευτικών με προαποφασισμένες ποσοστώσεις. Απορρίπτουμε την διαπόμπευση που επιχειρείται με τη λίστα των ανεπαρκών εκπαιδευτικών. Η ψευδεπίγραφη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ένα και μόνο στόχο, την περιστολή του μισθολογικού κόστους. Δημιουργεί απαράδεκτες παθογένειες στα σχολεία (κλίμα τρομοκρατίας και καχυποψίας) και επιχειρεί να διαιρέσει τον κλάδο. Σε αυτήν την ψευδεπίγραφη αξιολόγηση θα αντισταθούμε με κάθε μέσο.


Νέο σύστημα πρόσβασης Τράπεζα Θεμάτων
Η Δ.Α.Κ.Ε.  Δ.Ε.  είναι αντίθετη στο νέο σύστημα Εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Διαφωνούμε με την επιβολή εξετάσεων πανελλαδικού τύπου και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Το νέο σύστημα είναι αντιπαιδαγωγικό και εξουθενώνει οικονομικά τις ελληνικές οικογένειες που ενώ μαστίζονται από την οικονομική κρίση υποχρεώνονται να καταθέτουν το υστέρημα τους στους μηχανισμούς της παραπαιδείας. θεωρεί ωστόσο ότι πρέπει να υπάρχει Τράπεζα Θεμάτων η οποία όμως να μη συνδέεται με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και η οποία θα αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για καθηγητές και μαθητές.


Τεχνική Εκπαίδευση

Θέση της ΟΛΜΕ , είναι το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, που εξοβελίζει την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μεταλυκειακό επίπεδο. Η Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε, διαφωνεί και στηρίζει τους δύο πυλώνες της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πιστεύει σε μία αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση, η οποία θα χορηγεί ισότιμο τίτλο σπουδών με τα Γενικά Λύκεια αλλά και πιστοποίηση των τεχνικών δεξιοτήτων. Όσον αφορά τη μεταδευτεροβάθμια μαθητεία, η Δ.Α.Κ.Ε.  Δ.Ε. δεν είναι αντίθετη. Επιβάλλεται όμως οι μαθητευόμενοι να αμείβονται αξιοπρεπώς, να έχουν αποδεκτές συνθήκες εργασίας και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα.

Συνάδελφοι, στις 5 Νοεμβρίου καλείστε να επιλέξετε τους εκπροσώπους σας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η περίοδος που διανύουμε είναι κρίσιμη και η επιλογή σας αποφασιστική. Ψηφίστε στηρίξτε τις δυνάμεις της υπευθυνότητας, της πρωτοπορίας και της δημιουργικότητας.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ Δ.Α.Κ.Ε Καθηγητών Δ.Ε.
 ---------------------------------------------------------------------------


 Πατήστε για περισσότερα εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.