Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Μεγάλη επιτυχία της ΔΑΚΕ: Απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ οι απόφοιτοι ΓΕΛ


Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή:

Α. Ο βαθμός του Απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου προκύπτει από το Μέσο Όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων Γενικής Παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής, ενώ ο βαθμός του πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου από το Μέσο Όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μαθημάτων ειδικότητας.
Β. Οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου εγγράφονται στη Β τάξη Επαγγελματικού Λυκείου μπορεί να απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και να λαμβάνουν μόνο πτυχίο.

ΣΧΟΛΙΟ: Μεγάλη επιτυχία της παράταξης!
Οι πιέσεις που ασκήθηκαν απέδωσαν!!!
Α. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ 15-9-2014
Θέση της  ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ  είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας. Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες  πολιτικές αποφάσεις,  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της.
Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ , παρακολουθούν με αγωνία την  υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν.4186/2013) μέσω των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων.
Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την επαγγελματική εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την ευρωπαϊκή ένωση,  έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση. Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων.
Πιο συγκεκριμένα
•    σε  μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ
•    η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
•    η θέσπιση ηλικιακού ορίου για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ απαγορεύει τη φοίτηση σε κάποιους από αυτούς
Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :
•    να παρατείνει την περίοδο των  εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013)
•    να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν  μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία  στα μαθήματα γενικής παιδείας  
•    να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών  για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ.100637/Γ2)
•    να επιτρέψει τη  λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν
•    να καταργήσει το ηλικιακό όριο για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ
Β. Δήλωση του Λοβέρδου στη Βουλή 30/9/2014
«Το μέτρο της απαλλαγής από τα μαθήματα γενικής παιδείας και της παρακολούθησης μόνο των μαθημάτων ειδικότητας από τους εγγραφομένους στη Β' τάξη των ΕΠΑΛ , κατόχους απολυτηρίου ΓΕΛ ή ισότιμων σχολείων, είχε εφαρμοστεί παλαιότερα, αλλά ο μεγάλος αριθμός των φοιτούντων μαθητών και η αδυναμία του σχολικού προγράμματος να διαχωρίσει τους υπόχρεους σε πλήρη ή μερική παρακολούθηση δημιουργούσαν προβλήματα στην εύρυθμη παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου».
Ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει ότι η αξιολόγηση των μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου ο μαθητής του ΕΠΑΛ να πάρει πτυχίο και επισημαίνει ότι με βάση την παρ.3 του άρθρου 11 του ν.4186/2013 ο βαθμός προκύπτει από το μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων γενικής παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής του μαθητή.
Γ. Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ της ΟΛΜΕ 15/7/2014
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προτείνει τις παρακάτω αλλαγές και προσθήκες στην πρόσφατη απόφαση με αρ.101750/Γ2/1-7-14 «Εγγραφές – φοίτηση μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2014-15 και εφεξής».
1.    Να αφαιρεθεί η παράγραφος 1 που θέτει ηλικιακό όριο στις εγγραφές των μαθητών των ημερησίων ΕΠΑΛ.
2.    Να προστεθεί παράγραφος σύμφωνα με την οποία: οι μαθητές οι οποίοι εγγράφονται στα ΕΠΑΛ ως απόφοιτοι ΓΕΛ ή ισοτίμων με αυτό τίτλων, έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ για τα ΑΤΕΙ.
3.    Να προστεθεί παράγραφος σύμφωνα με την οποία: για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που δεν συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για σοβαρούς λόγους υγείας, διενεργούνται επαναληπτικές εξετάσεις κατά τα πρότυπα των τελειοφοίτων μαθητών των ΓΕΛ.
ΣΧΟΛΙΟ: Καμία λέξη για ειδική ρύθμιση εγγραφής των αποφοίτων Λυκείων στα ΕΠΑΛ.
Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ τότε ήταν αντίθετη στη ρύθμιση αυτή γιατί θεωρούσε ότι δημιουργούνταν μαθητές 2 ταχυτήτων μέσα στα ΕΠΑΛ!!!!!
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Μέλος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.
Αντιπρόεδρος Ε.Ε. της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών  Δ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.