Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Νικ. Παπαχρήστος: Η διάλυση της Δημόσιας Παιδείας με αποδείξεις - Οφείλουμε να αντιδράσουμε προς όφελος των μαθητών μας




Συνάδελφοι,

  Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, με την έναρξη του σχολικού έτους, προχώρησε σε μια σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, δημιουργώντας ένα θολό τοπίο στην εκπαίδευση, υπονομεύοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο και δημιουργώντας ένα δικαιολογημένο κλίμα ανησυχίας στους εκπαιδευτικούς.

   Συγκεκριμένα:

·  Για άλλη μια φορά είχαμε μηδενικούς διορισμούς, παρά τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

·  Στη διαδικασία των μεταθέσεων ικανοποίησε πολύ μικρό ποσοστό των αιτούντων συναδέλφων, εγκλωβίζοντάς τους για άλλη μια φορά μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Και αυτό παρά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και μη λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς οικονομικές περικοπές,
γεγονός που καθιστά απαγορευτική τη διατήρηση δύο κατοικιών. 

·  Προχώρησε σε απαράδεκτες περικοπές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, με καθαρά δημοσιονομική στόχευση.

·  Κατήργησε τη μείωση του διδακτικού ωραρίου για τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων Φυσικής και Πληροφορικής, καθιστώντας τη λειτουργία των εν λόγω Εργαστηρίων προβληματική.

·  Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ δημιούργησε εκατοντάδες τεχνητές υπεραριθμίες.

·  Προχώρησε σε καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων και ακολούθησε απαράδεκτη περιοριστική πολιτική, καταργώντας τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ.

·  Την ίδια πολιτική ακολούθησε στο Γενικό Λύκειο στις Ομάδες Προσανατολισμού, υποχρεώνοντας αρκετούς μαθητές να αλλάξουν σχολείο, γιατί δεν υπήρχε η Ομάδα Προσανατολισμού που επιθυμούσαν.

·  Κατήργησε το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας (Project) στα Γυμνάσια.

·  Επέβαλλε στους Διευθυντές των σχολείων να προχωρήσουν στην ανάθεση μαθημάτων, παρά το ότι το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και οι κείμενες διατάξεις ρητά αναφέρουν ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι υπεύθυνος για την ανάθεση μαθημάτων. Μετά την διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπαναχώρησε, υποχρέωσε όμως του Συλλόγους να προχωρήσουν στην ανωτέρω διαδικασία, επιβάλλοντας ασφυκτικά πλαίσια και πριν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συνεδριάσουν και τοποθετήσουν τους προς διάθεση συναδέλφους. 

·  Υποβάθμισε τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, καταργώντας τη ρύθμιση που προέβλεπε τη διαίρεση των τμημάτων στο Γυμνάσιο σε «αρχάριους» και «προχωρημένους» για τα σχολεία που έχουν μονό αριθμό τμημάτων. Έτσι ένα σχολείο που έχει π.χ. πέντε τμήματα σε μία τάξη θα προχωρήσει στο χωρισμό των μαθητών σε «αρχάριους» και «προχωρημένους» για τα τέσσερα τμήματα ενώ δεν θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία για το 5ο τμήμα. Στο 5ο τμήμα θα γίνει διαγνωστικό τεστ και οι μαθητές στο σύνολό τους θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα των «αρχαρίων» ή των «προχωρημένων» σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών. Η διάκριση αυτή μεταξύ των μαθητών είναι απαράδεκτη.

·  Επέβαλλε μια απαράδεκτη διάκριση μεταξύ των μαθημάτων.

·  Επιβάλλει την υποχρεωτική μετακίνηση καθηγητών εντός Περιφερείας και παρά την κατηγορηματική διαφωνία της Ομοσπονδίας. Ο Υπουργός προανήγγειλε ότι το απαράδεκτο αυτό μέτρο θα εφαρμοστεί σίγουρα στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλίας.

·  Αδιαφορεί για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια και Ενισχυτική Διδασκαλία για τα Γυμνάσια).


Συνάδελφοι,

Είναι πλέον πασιφανές ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί μια σκληρή περιοριστική πολιτική, που επιβάλλεται από την Τρόικα και τους δανειστές. Είναι μια πολιτική που αδιαφορεί για τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών και βρίσκεται μακριά από οποιαδήποτε παιδαγωγική προσέγγιση για το δημόσιο σχολείο.

Ο κλάδος των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το αίσθημα ευθύνης που διαχρονικά τον διακρίνει, οφείλει να αντιδράσει δυναμικά στην εφαρμοζόμενη πολιτική. Όχι μόνο γιατί θίγει βάναυσα τις εργασιακές μας σχέσεις και καλεί τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν κάτω από ασφυκτικές πιέσεις. Αλλά πρωτίστως, επειδή υπονομεύεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, κάθε Λειτουργός της Παιδείας οφείλει να διαμαρτυρηθεί, υπερασπιζόμενος τα δικαιώματα των μαθητών του.


Νικόλαος  Παπαχρήστος
     Γ. Γραμματέας Ο.Λ.Μ.Ε.
      Γ. Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
                          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.