Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

ΔΑΚΕ Β' ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής: Εκλογές στις 21/1/2016 - Οι θέσεις μας για την ΤΕΕ


Δείτε τις θέσεις και το ψηφοδέλτιο εν όψει της Γενικής Συνέλευσης και των εκλογών για Δ.Σ., εδώ.

----------------------------------------------------------------

Συνάδελφοι /ες,

Είναι γνωστό σε όλους ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει περάσει από πάρα πολλές φάσεις πειραματισμού. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντί να αναλάβει νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα έδιναν λύση στα μεγάλα προβλήματα της ΤΕΕ, δηλώνει ότι προσανατολίζεται στη θεσμοθέτηση του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση και κατάργηση της Δευτεροβάθμιας ΤΕΕ.

Οι συνδικαλιστικές δυνάμεις της Αριστεράς επέβαλαν ως θέση του κλάδου την άποψη για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο. Η κυβέρνηση και η συνδικαλιστική της παράταξη στην εκπαίδευση μιλούν για Ενιαίο Σχολείο «Λόγου και Πράξης». Πρόκειται για μία πρόταση η οποία όχι μόνο δεν αναβαθμίζει την Τεχνική Εκπαίδευση, αλλά στην πραγματικότητα την καταργεί σε Λυκειακό Επίπεδο. Εισάγει κάποιες τεχνικές δεξιότητες στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση, αλλά μεταφέρει την κυρίως Τεχνική Εκπαίδευση σε Μεταλυκειακό Επίπεδο. Εισάγουν μάλιστα αυθαίρετα τον όρο «Μεταλυκειακή Εκπαίδευση». Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν υπάρχει Μεταλυκειακή Εκπαίδευση, αλλά κατάρτιση (ΙΕΚ).

 Με τις προτάσεις της αριστερής πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκατοντάδες καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων θα καταστούν υπεράριθμοι και θα υποχρεωθούν στην καλύτερη περίπτωση να εγκαταλείψουν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να εργαστούν σε ΙΕΚ ή σε δομές άλλων Υπουργείων.

Η ΔΑΚΕ ΔΕ διεκδικεί η Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση να αποτελεί έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης. Η ΔΑΚΕ Δ.Ε είναι η μόνη συνδικαλιστική παράταξη που αγωνίζεται η ΤΕΕ να διατηρήσει τον διακριτό της χαρακτήρα στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διεκδικεί:

• Αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση ισότιμη της Γενικής.

• Τα ΕΠΑΛ δίνουν απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου καθώς και πτυχίο. Να θεσπιστούν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους όλων των ειδικοτήτων.

• Όλες οι τεχνικές σχολές που ανήκουν στα άλλα Υπουργεία να περάσουν στη αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

• Δημιουργία τέταρτου έτους μαθητείας–πρακτικής άσκησης με αμοιβή και ασφάλεια. Τα μαθήματα στο έτος αυτό να είναι μόνο ειδικότητας.

• Οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου που επιθυμούν να γράφονται στη δεύτερη τάξη των ΕΠΑΛ. Οι μαθητές αυτής της κατηγορίας απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και μεταφέρουν τους βαθμούς που είχαν στα αντίστοιχα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.

• Οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ εφόσον πάρουν σχετική κατεύθυνση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Σε διαφορετική περίπτωση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις και να καταλάβουν θέση σε ΤΕΙ της ειδικότητας τους.

Ο κλάδος στην πράξη τάσσεται υπέρ της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής- Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Το πιστοποιούν οι κινητοποιήσεις για την επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων και την μη λειτουργία των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Η ΔΑΚΕ ΔΕ υπερασπίζεται αυτές τις θέσεις του κλάδου και θα αγωνιστεί, με την στήριξή σας, για την αναβάθμιση και ενίσχυση της Β΄βάθμιας ΤΕΕ.

 Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. 
Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατολικής Αττικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.