Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

Θ. Τσούχλος: Πρέπει η ΟΛΜΕ να καταθέσει προτάσεις


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 15/6/16

Κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. (21/6) υπήρξε σημαντική διαφωνία και ένταση μεταξύ των διαφόρων παρατάξεων σχετικά με το «Πόρισμα Γαβρόγλου». Η Δ.Α.Κ.Ε. τοποθετήθηκε δηλώνοντας ότι η Ομοσπονδία οφείλει να το κρίνει στο σύνολό του, καταθέτοντας παράλληλα συγκεκριμένες προτάσεις. Δήλωσε ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει κεντρικός σχεδιασμός στο χώρο της Εκπαίδευσης, εκτιμώντας ότι είναι επικίνδυνη η προτεινόμενη σύνδεση της με τους καλλικρατικούς Δήμους και την τοπική Οικονομία. Όσον αφορά το μείζον ζήτημα της αυτοαξιολόγησης πρότεινε την ύπαρξη μιας ανοικτής συλλογικής διαδικασίας, την οποία θα στηρίξει η Ομοσπονδία και δεν θα περιλαμβάνει καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς. Η ενημέρωση της κοινωνίας είναι απαραίτητη, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος επιβολής δυσμενέστερων καταστάσεων. Η πρόταση της επιτροπής «Λιάκου» για συνεχείς και εξαντλητικές συνεδριάσεις των συλλόγων οδηγεί σε ένα τυπικό «διοικητισμό» και δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή.

   Η προτεινόμενη πιστοποίηση των ξένων γλωσσών και της Πληροφορικής είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από σύγχρονα βιβλία και αύξηση των ωρών διδασκαλίας. Όσον αφορά την «ερευνητική εργασία» η θέση της παράταξης είναι αρνητική, καθώς η ύπαρξή της ενέχει τον κίνδυνο διολίσθησης σε μια τυπική διαδικασία που πιθανόν θα σχετίζεται με την παραπαιδεία. Η τυχόν  δημιουργία τετραταξίων Γυμνασίων και διετών Λυκείων δεν γίνεται αποδεκτή, όπως και η συρρίκνωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

   Η Δ.Α.Κ.Ε.  δήλωσε την απόλυτη αντίθεσή της στο λεγόμενο «πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης». Οι καθηγητικές Σχολές οφείλουν να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους στη διδακτική κατεύθυνση χωρίς όμως να υπάρξει πέμπτο πανεπιστημιακό έτος, ενώ είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των νεοδιοριζομένων εκπαιδευτικών. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας και η σταθερή θέση της Δ.Α.Κ.Ε., όσον αφορά τον τρόπο διορισμού τους δικαιώθηκε στην πράξη αναγκάζοντας το Υπουργείο να αναδιπλωθεί.


   Στο ζήτημα των στελεχών διοίκησης και των Πειραματικών-Προτύπων σχολείων δηλώθηκε ότι:

Α) η πρόταση για τη διοικητική κατάρτιση ενός κλειστού αριθμού καθηγητών οδηγεί σε μια αναξιοκρατική διαδικασία.  Η Ομοσπονδία οφείλει να στηρίξει τις ανοικτές διαδικασίες επιλογής χωρίς αποκλεισμούς και κομματικά κριτήρια.

Β) είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός Πειραματικών και Προτύπων σχολείων. Στα πρώτα το δείγμα μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών οφείλει να είναι τυχαίο, καθώς μια «ελίτ» διδασκόντων δεν προωθεί τον αναγκαίο αυτό παιδαγωγικά θεσμό.


  Όσον αφορά τη «μετασυνεδριακή συνέλευση» δεν υπήρξε σύγκλιση απόψεων. Η Δ.Α.Κ.Ε. επανέφερε την πρότασή της για τη διενέργεια Γ.Σ. και συνέλευσης των προέδρων τον Σεπτέμβριο, καθώς θεωρεί  ότι τα δεδομένα θα είναι πλέον ευκρινή και ο κλάδος θα έχει τη δυνατότητα να συσπειρωθεί  και να αντιδράσει στη διαφαινόμενη αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου.
  Εκτιμάται ότι τα προβλήματα θα έχουν  διογκωθεί και η χρονική αυτή περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για μαζικές διαδικασίες και κινητοποιήσεις.

  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:

1)      Η Ομοσπονδία παραμένει πολυδιασπασμένη και συνεχίζει να βρίσκεται σε αμυντική στάση.

2)      Δημιουργείται μια γκρίζα και ζοφερή πραγματικότητα, η οποία συσσωρεύει προβλήματα για το σύνολο του κλάδου.

3)      Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο οδηγούν σε σταδιακή «εξαφάνιση» μαθημάτων και ειδικοτήτων.

4)      Σημαντικός αριθμός αναπληρωτών συναδέλφων κινδυνεύει άμεσα από το φάσμα της ανεργίας. Ορισμένες δε ειδικότητες θα οδηγηθούν σε μηδενικούς ή ελάχιστους διορισμούς.

5)      Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, συνεχίζει να λειτουργεί με γνώμονα τις νεομνημονιακές επιλογές της συγκυβέρνησης.

6)      Η Ομοσπονδία οφείλει να ενημερώσει την κοινωνία για τις αρνητικές γι’αυτήν και το σύνολο της νεολαίας επιπτώσεις της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης.

7)       Οι Ε.Λ.Μ.Ε. να δραστηριοποιούνται ουσιαστικά, να συνεργάζονται σε περιφερειακό επίπεδο με κοινές δράσεις και να βρίσκονται σε αμφίδρομη επικοινωνία με το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.

Η τυχόν απαξία της Ομοσπονδίας θα λειτουργήσει αρνητικά για την ίδια, αλλά και για όσους την αμφισβητούν με λόγους ή και με πράξεις.

Με φιλικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Θεόδωρος Τσούχλος
Μέλος Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.
Μέλος Ε.Ε. Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.