Τα όσα συνέβησαν στο χώρο της Εκπαίδευσης από τα μέσα Ιουλίου έως και τις αρχές Αυγούστου σηματοδοτούν την πολιτική του Υπουργείου, αλλά και τους σχεδιασμούς του για το επόμενο σχολικό έτος. Συγκεκριμένα:
Α) για πρώτη φορά ο αριθμός των μεταθέσεων ήταν ελάχιστες
Β) οι αποσπάσεις σε Περιφερειακές- Δ/νσεις δευτεροβάθμιας ήσαν σημαντικά μειωμένες
Γ) υπήρξε πολύ μεγάλος αριθμός υπεράριθμων, η διαχείριση του οποίου εγκυμονεί μείζονα προβλήματα
Δ) υπήρξαν καταγγελίες αιρετών του κλάδου, αλλά και Ε.Λ.Μ.Ε. για τη στάση διευθυντών εκπαίδευσης στο ανωτέρω ζήτημα
Ε) τίθεται πλέον επιτακτικό το ερώτημα πόσοι αναπληρωτές θα διορισθούν και σε ποιες περιοχές
ΣΤ) οδηγούμαστε σε κατηγοριοποίηση- συγχωνεύσεις σχολικών δομών και σε εγκλωβισμό των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων.
Κατά το χρονικό αυτό διάστημα η Ομοσπονδία λειτούργησε σε ικανοποιητικό βαθμό. Η Δ.Α.Κ.Ε. συμμετείχε καθοριστικά στη δράση της, ενώ ενεργά συνέβαλε στην έκδοση ανακοινώσεων, όπως:
α)συμπαράσταση στα αιτήματα της Ε.Λ.Μ.Ε. και των αιρετών της Εύβοιας
β) αναλυτικό απαντητικό υπόμνημα στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
γ) διευκρινιστικό κείμενο που αφορούσε το ανωτέρω υπόμνημα
δ) αλληλεγγύη στους διωκόμενους μαθητές της Κεφαλονιάς
ε) διώξεις-απολύσεις εκπαιδευτικών στην Τουρκία
στ) ανακοίνωση για τις ομάδες προσανατολισμού.
Από τις αρχές Αυγούστου αναζητείται στη Βουλή Σχέδιο Νόμου για «την Ελληνόγλωσση-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, την Ιδιωτική και τα ΕΠΑ.Λ.». Όσον αφορά την «Ελληνόγλωσση» διαφαίνεται μια γενικότερη κοινοβουλευτική συμφωνία, επισημαίνουμε όμως τους κινδύνους που θα δημιουργηθούν από την κατάργηση των «αμιγώς» Ελληνικών σχολείων στο Εξωτερικό μετά από δύο έτη. Τα προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση είναι οξυμένα εξαιτίας του κινδύνου της συρρίκνωσης της, κάτι που θα οδηγήσει σημαντικό αριθμό συναδέλφων στην υπεραριθμία και σε αναγκαστικές μετακινήσεις.
Έντονο προβληματισμό δημιουργεί η ξαφνική τοποθέτηση του Υπουργού ότι «δεν υπάρχει καμία κατάργηση της αξιολόγησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει κοινό πεδίο αξιολόγησης του δημόσιου και ιδιωτικού εκπαιδευτικού». Αναίτια και αναιτιολόγητα
επαναφέρει την «απειλή» της αξιολόγησης, εμπλέκοντας τους λειτουργούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης στη διαμάχη του με τα κόμματα της αντιπολίτευσης και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Αλλά και η δήλωσή του ότι «δεύτερη φάση αποσπάσεων δεν έχει νόημα», μας προβληματίζει ενόψει των ενστάσεων που θα υποβληθούν.
Ευελπιστούμε πως η συνέχεια της δήλωσης του «όπου υπάρχουν προβλήματα υπάρχει η αίτηση θεραπείας» θα διαψεύσει την εκτιμώμενη αρνητική πορεία της όλης διαδικασίας. Όλοι γνωρίζουμε ότι όσες και όσοι αιτούνται απόσπαση έχουν σημαντικότατα προβλήματα.
Δύο θέματα αυτή τη χρονική στιγμή βρίσκονται σε εκκρεμότητα:
Α) η καταγγελία για «πλασματικές» υπεραριθμίες και πλεονάσματα της Ε.Λ.Μ.Ε. Β’ Θεσσαλονίκης
Β) η αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα.
Καλόν είναι η Ομοσπονδία αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη καταγγελία να αναδείξει το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και να διεκδικήσει δυναμικά την επίλυση του. Επίσης οφείλει άμεσα να ασχοληθεί και με τα προβλήματα που αναφύονται στον τρόπο αναγνώρισης της προϋπηρεσίας μας.
Δυστυχώς, η νεομνημονιακή εξουσία, πειθήνια ακολουθεί τις έξωθεν εντολές και οδηγεί το χώρο της Παιδείας σε συρρίκνωση. Ο κεντρικός αυτός πυλώνας του κοινωνικού κράτους κλυδωνίζεται και θυσιάζεται στο βωμό της περαιτέρω εξοικονόμησης οικονομικών πόρων. Η ολισθηρά οδός της πλήρους και μοιρολατρικής υποταγής δυναμιτίζει τα θεμέλια της Ελληνικής Εκπαίδευσης και δημιουργεί μέγιστα εμπόδια σε όλες τις βαθμίδες της.
Η Ο.Λ.Μ.Ε. έχει το καθήκον να επαγρυπνεί και η Δ.Α.Κ.Ε. οφείλει να υπερασπιστεί αρχές, αξίες και ιδανικά που αμφισβητούνται από τις μεταμοντέρνες, παγκοσμιοποιημένες, δήθεν προοδευτικές και ιδεολογικοπολιτικά οπισθοδρομικές αντιλήψεις.
Με φιλικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ΘόδωροςΤσούχλος
Μέλος Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε. - Ε.Ε. Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.