Πριν προβεί κανείς σε οποιαδήποτε δήλωση – ανακοίνωση, καταδίκη, πρόταση θα πρέπει να έχει καθαρογραμμένη την απόφαση του ΣτΕ.
Δεν αρκούν οι διαρροές και οι συμβουλές νομικών κύκλων.
Τα αυτονόητα
- Για πρώτη φορά («έτυχε» να είναι από την κυβέρνηση της 1ης φοράς αριστερά), κρίθηκε αντισυνταγματικός νόμος του υπουργείου παιδείας για τις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης.
- Όντως ο νόμος ΜΠΑΛΤΑ – ΚΟΥΡΑΚΗ ήταν προχειρογραμμένος και αποτέλεσμα της ιδεοληψίας της 1ης φοράς αριστερά για εφαρμογή μιας συνδικαλιστικού τύπου ψηφοφορίας μέσα στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας αλλά και στους συλλόγους διδασκόντων.
- Δεν πήρε στα σοβαρά η τότε πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας τις διαφωνίες για : α) την προσπάθεια κομματικοποίησης των σχολείων, β) τον χωρισμό των συλλόγων διδασκόντων σε αρεστούς και μη, γ) τα διχαστικά μηνύματα που έφερνε η εφαρμογή της ψηφοφορίας, δ) την αναιτιολόγητη ψηφοφορία από τους εκπαιδευτικούς, ε) τον περιορισμό των επιλογών των σχολείων σε 2 έως3.
- Πρέπει να υπάρξει νέος νόμος επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης.
Δήλωση του υπουργού παιδείας
Έχει τεράστια σημασία η αναγνώριση του λάθους από τον Υπουργό Παιδείας και η δήλωση ότι μετά την απόφαση του ΣτΕ το υπουργείο «θα αναλάβει την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ.»
Έννομο συμφέρον
Ραγδαίες εξελίξεις θα έχουμε και στο ζήτημα των υποψηφίων Διευθυντών οι οποίοι έχουν έννομο συμφέρον για να διεκδικήσουν τη θέση και το επίδομα.
Ο αριθμός των υποψήφιων Διευθυντών, οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια εκτιμάται ότι είναι γύρω στους 1.000. Αν δικαιωθούν θα πρέπει να τους καταβληθεί από το υπ. Παιδείας το επίδομα θέσης για δύο χρόνια.
Εδώ να τονίσουμε πως σχετικά με την καταβολή του επιδόματος για τους υποψηφίους Διευθυντές που δικαιώνονται υπάρχει η γνωμοδότηση με αριθμό 585/20122 από το Γ τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους το οποίο είχε δικαιώσει εκπαιδευτικό ο οποίος είχε κάνει προσφυγή.
Τα επόμενα βήματα
- Θα πρέπει πρώτα να καθαρογραφεί και να δημοσιευτεί η απόφαση του ΣτΕ
- Στη συνέχεια θα πρέπει το Υπουργείο:
α) να καταρτίσει το σχέδιο νόμου για τη συνολική επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει και αφορά τον τρόπο επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης,
β) να καταθέσει άμεσα προς δημόσια διαβούλευση αυτή τη συγκεκριμένη πρόταση, με τη μορφή προσχεδίου νόμου,
γ) να συζητηθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου,
δ) να ψηφιστεί (εδώ θα παίξει ρόλο η στάση της αντιπολίτευσης και των άλλων κομμάτων),
ε) και στη συνέχεια να γίνει η προκήρυξη των θέσεων, η υποβολή των αιτήσεων, η συνεδρίαση των υπηρεσιακών συμβουλίων, η ανακοίνωση των σταθερών μορίων, κ.α.
Μεγάλο ερωτηματικό
Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει το τι θα γίνει με τους υπηρετούντες Διευθυντές Εκπαίδευσης, για την επιλογή των οποίων σημαντικότατο ρόλο έπαιξε η μυστική ψηφοφορία, του «εκλεκτορικού σώματος» των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών, η οποία έχει κριθεί αντισυνταγματική.
Πανελλαδικές εξετάσεις
Πρόβλημα μεγάλο επίσης είναι η διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, τι οποίες μπορεί να επικαλεστεί ο Υπουργός Παιδείας (για λόγους δημοσίου συμφέροντος), για να δοθεί παράταση της θητείας των στελεχών εκπαίδευσης και με το πέρας των εξετάσεων να οδηγηθούμε στις επόμενες κρίσεις στελεχών.
Πρόταση
Θα ήταν σημαντικό στη συγκυρία που είμαστε και για την αποκατάσταση της κανονικότητας, η επιλογή των στελεχών να γίνει με τη σειρά που γίνονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια:
Περιφερειακοί Διευθυντές (παρότι είναι κυβερνητικά στελέχη και διορίζονται από την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας),
Διευθυντές Εκπαίδευσης,
Σχολικοί Σύμβουλοι,
Διευθυντές Σχολείων,
Υποδιευθυντές Σχολείων και Υπεύθυνοι Τομέων, κ.α.
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Αντιπρόεδρος της ΔΑΚΕ Kαθηγητών και Ταμίας της ΟΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.