Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ: Προτάσεις για υπηρεσιακές μεταβολές, διορισμούς, συνταξιοδοτήσεις κλπ




Πραγματοποιήθηκε ημερίδα της ΟΛΜΕ στο Ηράκλειο Κρήτης με θέμα: “«Υπηρεσιακές μεταβολές – Διορισμοί – Εργασιακά εκπαιδευτικών», την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου από 10 έως 5 μ.μ. στο 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ κατέθεσε την παρακάτω εισήγηση:


Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΚΡΗΤΗΣ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ,  23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ

Α) ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Είναι γνωστό ότι από το 2010 δεν έχουν πραγματοποιηθεί μόνιμοι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η πολιτική αυτή των περικοπών στις θέσεις εργασίας στην Εκπαίδευση δημιούργησε μεγάλα κενά στα σχολεία. Η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού αντιμετωπίστηκε με μία απαράδεκτη διαχειριστική λογική.
·         Επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου επιχειρήθηκε η κάλυψη των κενών με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου του υπάρχοντος μονίμου προσωπικού.
·         Επί υπουργίας Φίλη ανακαλύφτηκε η θεωρία των «κουρασμένων μαθητών» και πραγματοποιήθηκε η μείωση του διδακτικού ωραρίου στα Γυμνάσια και η κατάργηση ευεργετικών διατάξεων για τους εκπαιδευτικούς που είχαν πρόσθετα ειδικά καθήκοντα (εργαστήρια).
·         Επίσης επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ αναμορφώθηκε το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στα ΕΠΑΛ στη λογική της εξοικονόμησης προσωπικού, καθώς και η θεσμοθέτηση της «περιβόητης» τρίτης ανάθεσης μαθημάτων.
Παρ΄ όλα αυτά σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα κενά εκπαιδευτικών προσεγγίζουν τις 6000, ενώ στην Ειδική Αγωγή οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι «διατηρητέο είδος».

            Την ίδια περίοδο πραγματοποιήθηκαν μόνο οι εξής διορισμοί:
·         Διορίστηκαν οι διοριστέοι του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (2008), οι οποίοι ανέρχονται στους περίπου 450  εκπαιδευτικούς.
·         Διορίστηκαν επίσης όσοι δικαιώθηκαν δικαστικά από το ΣΤΕ. Οι συνάδελφοι αυτοί είχαν στραφεί κατά του υφιστάμενου συστήματος διορισμού.

Η σημαντικότερη εξέλιξη αυτή την περίοδο είναι η απόφαση του ΣΤΕ που χαρακτηρίζει το υφιστάμενο σύστημα διορισμών ως αντισυνταγματικό.


Η θέση της Δ.Α.Κ.Ε Καθηγητών Δ.Ε ύστερα από την ανωτέρω εξέλιξη είναι η εξής:

·         Άμεση ψήφιση νέου νομοθετικού πλαισίου για τους διορισμούς. Σε διαφορετική περίπτωση, και εφόσον το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορήσει, οι μόνιμοι διορισμοί θα γίνονται με δικαστικές αποφάσεις και θα θησαυρίζουν τα μεγάλα δικηγορικά γραφεία.
·         Επιβάλλεται να προχωρήσει  η κυβέρνηση σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.  Να σταματήσει επιτέλους η κοροϊδία των 20.000 διορισμών του Φίλη, που τελικά κατέληξαν να είναι μηδενικοί. Και ο νέος Υπουργός Παιδείας ακολουθεί την πολιτική του προηγούμενου. Είναι βέβαιο ότι ούτε το Σεπτέμβριο του 2017 θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί.

Η Δ.Α.Κ.Ε Καθηγητών Δ.Ε ανέλαβε πρωτοβουλία στο ζήτημα των μονίμων διορισμών και των αναπληρωτών και δεν ακολούθησε μία στείρα αντιπολιτευτική πολιτική, όπως άλλες παρατάξεις. Συγκεκριμένα:
·         Συνδιαμορφώσαμε  τη θέση της ΟΛΜΕ για το νέο σύστημα διορισμού και προτείναμε την υιοθέτηση τεσσάρων κριτηρίων (ένα μόριο για  κάθε μήνα προϋπηρεσίας, ένα μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση στον καλύτερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπου έχει συμμετάσχει ο υποψήφιος, ένα μόριο για κάθε χρόνο αναμονής από την κτήση πτυχίου, καθώς και τη μοριοδότηση της οικογενειακής κατάστασης).
·         Ακυρώσαμε στην πράξη την προσπάθεια για επιβολή νέου νομοθετικού πλαισίου από τον κ. Φίλη, που θεωρούσαμε ότι κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση.
·         Αποδείξαμε ότι είναι αντισυνταγματική η διπλή μοριοδότηση ενός κριτηρίου, καθώς και η διαφορετική μοριοδότηση των μηνών προϋπηρεσίας, που προβλέπεται από το νόμο 3848/ 2010 και επιχείρησε να εφαρμόσει ο κ. Φίλης.
·         Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο για ένα νέο σύστημα διορισμού, το οποίο θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.


Β) ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ: Οι μηδενικοί διορισμοί επί σειρά ετών έχουν δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες στις μεταθέσεις. Είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μικρό αριθμό μεταθέσεων. Σε διαφορετική περίπτωση θα απογυμνωθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς περιοχές που έχουν μικρό αριθμό ντόπιων συναδέλφων , π.χ Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Βόρειος Έβρος, Σάμος, Ηράκλειο κ.α. Η πολιτική της περικοπής των μεταθέσεων εφαρμόστηκε το  τρέχον σχολικό έτος και αναμένεται να ισχύσει και το επόμενο. Έτσι καταγράφεται το παράδοξο,  μόνιμοι εκπαιδευτικοί να μην μετατίθενται στην περιοχή των συμφερόντων τους, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά κενά. 

Απαιτούμε:
·         Να μην ακολουθήσει η κυβέρνηση την προαναφερόμενη μνημονιακή λογική και οι μεταθέσεις να γίνουν σύμφωνα  με τις πραγματικές ανάγκες.
Σημαντικό ζήτημα, που αφορά τη διαδικασία των μεταθέσεων, είναι  η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη γενική αναμοριοδότηση των μορίων συνθηκών διαβίωσης σχολικών μονάδων.  Η κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων (π.χ. Εγνατία) αλλάζει την προσβασιμότητα πολλών σχολικών μονάδων και αυτή ήταν η δικαιολογία της Διοίκησης για την ανάληψη της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.


Οι θέσεις της Δ.Α.Κ.Ε για το ζήτημα της αναμοριοδότησης είναι οι εξής:

·         Να «κλειδώσουν» τα μόρια των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το παλαιό καθεστώς την 31η Αυγούστου 2017. Με αυτήν την πρόταση δε θα αδικηθούν συνάδελφοι που υπηρέτησαν στο παρελθόν και κάτω από άλλες συνθήκες σε σχολεία δυσμενούς διαβίωσης.
·         Η νέα μοριοδότηση να ισχύσει από 1η Σεπτεμβρίου 2017 και εξής.
·         Να λάβει το Υπουργείο Παιδείας υπόψη τις προτάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
·         Να αυξηθούν τα μόρια δυσμενούς διαβίωσης στα 14 σε συγκεκριμένα σχολεία μικρών νησιών, με άκρως προβληματική προσβασιμότητα, όπως έγινε και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


Γ) ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ:  Η διαδικασία αποσπάσεων είναι μία ευαίσθητη διαδικασία λαμβάνοντας υπόψη ότι απόσπαση επιδιώκουν συνάδελφοι που αντιμετωπίζουν εξαιρετικά προβλήματα και δεν έχουν τα μόρια για να πάρουν μετάθεση στην περιοχή συμφερόντων τους. 


Για το ζήτημα των αποσπάσεων η Δ.Α.Κ.Ε Καθηγητών Δ.Ε προτείνει τα εξής:

·         Σύστημα αντικειμενικής μοριοδότησης για το 80% των αποσπάσεων.
·         Το 20% των αποσπάσεων θα δίνεται κατ΄ εξαίρεση από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε, εξετάζοντας ατομικά την κάθε περίπτωση.  Διαφορετικά είναι δυνατόν να μην αποσπώνται εκπαιδευτικοί που έχουν άμεση ανάγκη, π.χ καρκινοπαθείς, επειδή δεν έπιασαν τα μόρια απόσπασης.
·         Να αποσπώνται καθηγητές πλεοναζόντων ειδικοτήτων σε πλεονάζουσες περιοχές, αφού σε κάθε περίπτωση παραμένουν πλεονάζοντες. Εννοείται ότι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα έχει κρατήσει ένα μικρό αριθμό συναδέλφων για να καλύψουν κενά που θα προκύψουν στη διάρκεια του σχολικού έτους.


Δ) ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:  Ήμαστε και παραμένουμε αντίθετοι με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που έγινε επί Υπουργίας Αρβανιτόπουλου. Γενικότερα είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε υποχρεωτική μετάταξη επιχειρηθεί στο μέλλον. Αντίθετα δεν διαφωνούμε σε εθελοντικές μετατάξεις που αποδεδειγμένα γίνονται με τη βούληση ή τη συναίνεση του εκπαιδευτικού.


            Η θέση της Δ.Α.Κ.Ε Καθηγητών Δ.Ε για τις μετατάξεις είναι η εξής:

·         Να επανέλθουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι καθηγητές που υποχρεώθηκαν να μετακινηθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εφόσον  επιθυμούν να επιστρέψουν.
·         Να δοθούν οργανικές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των καθηγητών της προηγούμενης κατηγορίας που επιθυμούν να παραμείνουν εκεί.
·         Να μεταταγούν οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να πάνε σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στα ΑΕΙ.


Ε) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ: Με τη στήριξη και της Δ.Α.Κ.Ε η Ο.Λ.Μ.Ε συμμετείχε σε επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, η οποία εξέτασε χρόνια προβλήματα που αφορούσαν τα υπηρεσιακά ζητήματα του κλάδου. Η Ομοσπονδία κατέθεσε τις απόψεις της, ποτέ όμως δε μάθαμε πού κατέληξε τελικά το Υπουργείο Παιδείας και αν προτίθεται να υιοθετήσει κάποιες από τις προτάσεις μας. Επιβάλλεται η ανωτέρω επιτροπή να επαναλειτουργήσει, να καταλήξει σε τελικά συμπεράσματα και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, έτσι ώστε να επιλυθούν χρόνια ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο.


ΣΤ) ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ: Όπως είναι γνωστό οι εκπαιδευτικοί, με νομοθετική ρύθμιση, είναι ο μοναδικός κλάδος Δημοσίων Υπαλλήλων που δεν έχουν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν τη στιγμή που το επιθυμούν, εφόσον βέβαια έχουν τις προϋποθέσεις. Η Διοίκηση επικαλείται δημόσιο συμφέρον και υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται στο τέλος του σχολικού έτους. Η αντιμετώπιση αυτή είναι άδικη σε βάρος των εκπαιδευτικών.



·         Ο καθηγητής να έχει το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθεί στο τέλος του πρώτου τετραμήνου και αφού έχει παραδώσει τη βαθμολογία του.
·         Για τη διευκόλυνση της Υπηρεσίας και προκειμένου να γίνει η άμεση αντικατάσταση του εκπαιδευτικού, ο υπό συνταξιοδότηση συνάδελφος να οφείλει να κάνει δήλωση συνταξιοδότησης πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
·         Η δήλωση αυτή να είναι δεσμευτική για το συνάδελφο.


ΓΙΑ ΤΗ Δ.Α.Κ.Ε   ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ   Δ.Ε
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Γ.Γ. Δ.Σ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.