Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Υπ. Παιδείας: Τι είπε για την εθελοντική εργασία, την αύξηση ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση, κ.α.



Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Το πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο Παιδείας είναι ένα νομοσχέδιο για την ενισχυτική διδασκαλία που επανέρχεται από εφέτος στα σχολεία. Έχουμε εξασφαλίσει πιστώσεις. Θα λειτουργήσει δε αυτό και ως στοιχείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών καθώς προσβλέπουμε στην εθελοντική βοήθεια τους.
Γιατί, λοιπόν, ένας εκπαιδευτικός που προσφέρει δυο ώρες εθελοντικής εργασίας για τη διδακτική στήριξη των μαθητών να μην προσμετράται αυτό ως κριτήριο στην αξιολόγηση του ;


ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ:
Υπάρχουν πολλά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Το θέμα της αύξησης των ωρών διδασκαλίας καθώς και της μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών που είναι 120 περίπου θα τεθεί στον δημόσιο διάλογο, καθώς είναι θέμα διαλόγου και όχι επιβολής.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η αξιολόγηση είναι ένα θέμα που χρήζει …αξιολόγησης. Δυστυχώς, στο παρελθόν συνδυάστηκε με αντίληψη τιμωρητική για τους εκπαιδευτικούς και δημιούργησε προκαταλήψεις.
Αντιθέτως, η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι αναγκαία για να βοηθηθεί ο εκπαιδευτικός και η σχολική μονάδα. Δεν εξιδανικεύω. Όπως συμβαίνει και σε άλλους κοινωνικούς χώρους μπορεί κανείς να διακρίνει συμπεριφορές ρουτίνας και μειωμένου ενδιαφέροντος. Η μεγάλη πλειοψηφία όμως των εκπαιδευτικών στηρίζει το δημόσιο σχολείο μέσα σε συνθήκες κρίσης.


ΔΙΔΑΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ: Πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που έχει τη θεσμική ευθύνη και θα αναλάβει το διαρκές έργο αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.


ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Τον Ιούνιο θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών. Επίσης, τον Ιούνιο θα ολοκληρώνονται οι μεταθέσεις, θα διαπιστώνουμε τα κενά και θα αναρτούμε τους πίνακες των αναπληρωτών. Είναι η τελευταία χρονιά που γίνονται τόσες πολλές αποσπάσεις εκπαιδευτικών.


ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Είναι περίεργο να θεωρείται συντεχνιακό αίτημα η συμμετοχή. Πάντως δεν είναι απόδειξη κομματικοποίησης.


ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Δεν επελέγησαν όσοι από αυτούς ήταν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, με κομματικά αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια. Ακολουθήθηκε η διαδικασία των προηγούμενων χρόνων. Θα συμφωνήσω όμως ότι πρέπει να αλλάξει. Θα μελετήσουμε και θα εισηγηθούμε νέο τρόπο επιλογής των Περιφερειακών διευθυντών κατά τρόπο που δεν θα αμφισβητεί την αξιοκρατική επιλογή τους.


ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Για ιστορικούς λόγους το μάθημα των θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Αυτό αντιβαίνει στη σημερινή κοινωνική-πολιτισμική πραγματικότητα. Και η Ιεραρχία αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που προκαλούνται από μια τέτοια αναχρονιστική επιβίωση. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά τρόπους αναμόρφωσης του μαθήματος προκειμένου να γίνει μάθημα θρησκειολογίας και του φαινομένου του Θείου με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία. Το σχολείο είναι αναγκασμένο να σέβεται την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των πολιτών.


ΦΠΑ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ: Κυβερνητική πρόθεση είναι να καταργηθεί το 23% ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Κατά την γνώμη μου όμως, είναι άλλο ο ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία, και άλλο στα φροντιστήρια. Τα φροντιστήρια καλύπτουν ανεπάρκειες της δημόσιας εκπαίδευσης.
Και η αύξηση διδάκτρων μέσω ΦΠΑ επιδεινώνει το λαϊκό εισόδημα και θέτει σε κίνδυνο την λειτουργία χιλιάδων μικρών δομών της παράλληλης εκπαίδευσης.


ΠΗΓΗ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.