Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Αποχώρησε η Ν.Δ. από τον διάλογο για την Παιδεία





Αθήνα, 14 Απριλίου 2016
ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΝΔ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Αποχωρούμε από την παρωδία διαλόγου για την παιδεία!
Νομοσχέδιο με φωτογραφικές διευθετήσεις και συγχωροχάρτια
«Σήμερα, η κατάθεση αυτούσιου νομοσχεδίου είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Η ΝΔ δεν μπορεί πλέον να νομιμοποιεί με την παρουσία της την παρωδία διαλόγου, που υποτίθεται διεξάγεται, ενώ η κυβέρνηση νομοθετεί. Κάντε, λοιπόν, διάλογο με τον εαυτό σας και όσους συνεχίσουν να σας προσφέρουν άλλοθι με την παρουσία τους». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την έρευνα. Ο κ. Χαρακόπουλος ανέφερε επίσης για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ότι είναι «πλίνθοι και κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα», διευθετήσεις, «συγχωροχάρτια» και αφέσεις αμαρτιών (καθώς οδεύουμε στο Πάσχα) και φωτογραφίες της στιγμής. Κακό νομοθέτημα για το οποίο δεν πρέπει να είναι υπερήφανη η κυβέρνηση».
Ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της ΝΔ υπογράμμισε ακόμη ότι:
Προσχηματικός διάλογος
«Τα προβλήματα της παιδείας μπορούν να αντιμετωπισθούν μόνο με εθνική συνεννόηση και συναίνεση. Με αυτή την πεποίθηση προσήλθαμε στον λεγόμενο εθνικό διάλογο για την παιδεία, αρνούμενοι να μιμηθούμε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, που τορπίλιζε κάθε προσπάθεια συνεννόησης. Από την πρώτη ημέρα, όμως, του διαλόγου η κυβέρνηση κάνει ότι περνά από το χέρι της για να επιβεβαιώσει ότι χρησιμοποιεί το διάλογο ως προκάλυμμα για να επιβάλλει τις απόψεις της».
Νομοσχέδιο διευθετήσεων με «συγχωροχάρτια»
«Το αλαλούμ με την κατάθεση, την απόσυρση και την επανακατάθεση του νομοσχεδίου για την Έρευνα μπορεί να γελοιοποιεί την εικόνα της κυβέρνησης –δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά- δείχνει, όμως, για μια ακόμη φορά την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί η πλειοψηφία. Ως λόγος απόσυρσης παρουσιάστηκε η επίμαχη διάταξη που παρείσφρησε(;) στο νομοσχέδιο για το «συγχωροχάρτι» όπως χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο σε όσους ελέγχονται για τη διαχείριση του Ειδικού Λογαριασμού Ερευνών του Πανεπιστημίου Κρήτης, μεταξύ των οποίων συμπεριέλαβαν και τον υπουργό κ. Σταθάκη. Μπορεί η διευθέτηση αυτή να αποσύρθηκε, ωστόσο, το ίδιο το νομοσχέδιο είναι ένα συνονθύλευμα διευθετήσεων με «συγχωροχάρτια», αλλά και διατάξεις που έχουν ήδη χαρακτηρισθεί από τον Τύπο φωτογραφικές».
Ιδεοληψίες και προχειρότητα
«Την προχειρότητα του σχεδίου νόμου και την ανευθυνότητα με την οποία νομοθετεί η κυβέρνηση καταγράφει και η Έκθεση του ΓΛΚ για τις δαπάνες που προκαλεί στον κρατικό προϋπολογισμό. Ωστόσο, είναι εμφανής η εμμονή και η ιδεοληψία της κυβέρνησης αναφορικά με τα Συμβούλια Ιδρυμάτων με την περαιτέρω απίσχναση και υποβάθμισή τους. Έχουμε με τον κ. Φορτσακη καταθέσει δύο ερωτήσεις γιατί το υπουργείο δεν κινεί τις διαδικασίες για την πλήρωση των κενών θέσεων στο Σ.Ι. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, προκειμένου να μπορεί να επιτελεί το έργο του».
Αποποινικοποίηση των καταλήψεων στα σχολεία
«Η διάταξη για την αποποινικοποίηση των καταλήψεων στα σχολεία, η οποία στέλνει λάθος μήνυμα στη μαθητική κοινότητα αλλά και σε εξωσχολικούς παράγοντες που προβαίνουν σε βανδαλισμούς και καταστροφές στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες. Και τις ζημιές, βεβαίως, καλείται να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος».
Πόσα νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν;
«Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε στοιχεία πόσα νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν με την εφαρμογή της διάταξης που εισηγείστε στα αστικά κέντρα, σε ημιαστικές περιοχές και σε χωριά. Και επιπλέον, σε μια σχέση κόστους-οφέλους, έχετε υπολογίσει το όφελος από την εξοικονόμηση πόρων με τις συγχωνεύσεις αν εξανεμίζεται από το κόστος μεταφοράς των νηπίων;»
Η βάση του 10 για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
«Μια αναφορά στο ζήτημα της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που έθεσα στο δημόσιο διάλογο κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Άκουσα με ενδιαφέρον, στη συνέχεια, δηλώσεις της αν. υπουργού κ. Αναγνωστοπούλου που κινούνται στο ίδιο πνεύμα. Διαβάζω, όμως, στον Τύπο ότι ο κ. υπουργός ‘‘αδειάζει’’ την αναπληρώτριά του. Δεν ξέρω αν είναι και αυτό δείγμα της λειτουργίας της κυβέρνησης. Ίσως για μια ακόμη φορά ‘‘η δεξιά της κυβέρνησης δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά της’’. Όμως, επειδή το ζήτημα είναι σοβαρό και έχουμε καταθέσει και ερώτηση επ’ αυτού, καλό είναι να υπάρξει μια ξεκάθαρη απάντηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.