Η ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ
του υπ. Παιδείας κ. Φίλη για δημόσιο baccalaureate (4 χρόνια το Γυμνάσιο και 2
χρόνια το Λύκειο) είναι η μεγαλύτερη επικοινωνιακή φούσκα που έχει ποτέ βγει
από υπηρεσιακά χείλη του υπουργείου.
Εδώ ο υπουργός Παιδείας: δεν έχει τα
χρήματα να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς με προσλήψεις αναπληρωτών (μίλησε
για 20.800 προσλήψεις φέτος όταν τα κενά είναι περίπου 28.000 23.000 περσινές
προσλήψεις αναπληρωτών 3.000 κενά με τα οποία έκλεισε η περσινή χρονιά 1.500 οι
τελευταίες συνταξιοδοτήσεις), μείωσε το
ωράριο στο Γυμνάσιο κατά 3 ώρες (και αύξησε τις ώρες των διαλειμμάτων για να
φεύγουν οι μαθητές την ίδια ώρα) και κατάργησε το 3ωρο των εργαστηρίων στην
Φυσική και την Πληροφορική για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, κλείνει εκατοντάδες νηπιαγωγεία, καταργεί στην
πράξη τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με τη λειτουργία τους μόνο στα σχολεία που
υπάρχουν δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, καταργεί την ελεύθερη επιλογή της 2ης ξένης
γλώσσας κατάκτηση πολλών χρόνων και θεσπίζει την πλειοψηφική επιλογή και την
επιλογή με βάση την ειδικότητα που έχει οργανική θέση στο συγκεκριμένο σχολείο,
εξαγγέλλει δημόσιο baccalaureate και
ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για να αλλάξει την ατζέντα και να κρύψει την
γύμνια του βασιλιά!
ΕΠΙ ΤΗΣ
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ! πρότασης τώρα. Η υλοποίηση ενός 4ετούς Γυμνασίου και 2ετούς τού
Λυκείου προϋποθέτει μια τεράστια διοικητική αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, θα πρέπει να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις στα Γυμνάσια κατά 1/3
και να μειωθούν στα Λύκεια αντίστοιχα. Πρόκειται λοιπόν για μια μετακίνηση
χιλιάδων εκπαιδευτικών από έναν τύπο σχολείου σε άλλον που είτε γίνει
εθελοντικά (πράγμα αδύνατον) είτε υποχρεωτικά θα αλλάξει τον σχεδιασμό και την
ισορροπία χιλιάδων οικογενειών! Η κινητικότητα αυτή καθώς θα συνοδεύεται από
μετακίνηση όχι μόνο μέσα στην ίδια πόλη, εκτός πόλης σε χωριά, αλλά ίσως και
εκτός νομού καταλαβαίνουμε τις ανισότητες αλλά και τις αδικίες που θα
δημιουργήσει!
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
με τα προβλήματα που θα προκύψουν στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους
θα πρέπει να προστεθεί η αναδιάρθρωση όλης της ύλης των μαθημάτων, τα νέα
βιβλία που θα πρέπει να γραφτούν αλλά και οι νέες ειδικότητες που θα πρέπει να
προστεθούν στο νέο αυτό απαιτητικό τύπο Λυκείου. Εκπαιδευτικοί και ειδικοί που
υπηρετούν τον τύπο αυτό του σχολείου στην ιδιωτική εκπαίδευση δηλώνουν ότι
είναι ένα ακριβό σχολείο, που απαιτεί σχεδιασμό και οργάνωση χρόνων και όχι μια
απλή ανακοίνωση! Όσον αφορά τώρα την εξαγγελία για ελεύθερη πρόσβαση στα
Πανεπιστήμια (ευήκοον σε μαθητές και
γονείς) θα πρέπει κάποια στιγμή να γίνει μια σοβαρή συζήτηση του υπουργού
Παιδείας με τις Ομοσπονδίες της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και
να κατατεθούν εκεί προτάσεις και ιδέες, αλλιώς κάθε φορά που ο υπουργός θα
βρίσκει τα δύσκολα θα επαναφέρει την πρόταση στη δημόσια συζήτηση για να
αλλάξει την ατζέντα!
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Ταμίας Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.
Αντιπρόεδρος Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.