Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Ανακοίνωση της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. για το νέο σχολικό έτος



Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2016

Ανακοίνωση της Δ.Α.Κ.Ε. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

                Συνάδελφοι, η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αφού εξαπάτησε όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς), επιχειρεί με λογιστικές αλχημείες να παρουσιάσει μία πλασματική εικόνα για τη Δημόσια Εκπαίδευση. 


            Το προηγούμενο σχολικό έτος έκλεισε με 6.487 αναπληρωτές Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, δεν καλύφθηκαν 1.175 κενά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και με το τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους συνταξιοδοτήθηκαν 975 καθηγητές.

            Είναι προφανές ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινούσε με χιλιάδες κενά στην Εκπαίδευση. Ο Υπουργός Παιδείας είχε υποσχεθεί την πρόσληψη 20.000 μονίμων εκπαιδευτικών εντός τριετίας. Αντί αυτού  είχαμε για άλλη μία φορά μηδενικούς διορισμούς. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τεράστια κενά και την τραγική έλλειψη πιστώσεων, ο Υπουργός Παιδείας προχώρησε σε μία σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων, που δίνουν τη χαριστική βολή στη Δημόσια Εκπαίδευση.


Συγκεκριμένα:

·         προχώρησε στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια.

·         κατάργησε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικής.

·         Όρισε ασφυκτικά πλαίσια για τη λειτουργία των Ομάδων Προσανατολισμού στα Λύκεια.

·         έπληξε την Τεχνική Εκπαίδευση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργώντας τεχνητές υπεραριθμίες.

·         επέβαλε ασφυκτικούς περιορισμούς στα ολιγομελή τμήματα αδιαφορώντας για τις τοπικές συνθήκες.

·         εισάγει με προχειρότητα την «Τρίτη Ανάθεση» και χωρίς διάλογο με τις επιστημονικές ενώσεις.

·         επιχειρεί μέσω των Περιφερειακών Διευθυντών να ενεργοποιήσει τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός της περιφέρειας.

·         απέρριψε αδικαιολόγητα αιτήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών που επικαλούνταν σοβαρότατους λόγους.

·         απαξιώνει τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές απαιτήσεις στην Ειδική Αγωγή.

·         επικοινωνιακά διατυμπανίζει την πρόσληψη αναπληρωτών εκεί που  απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί.


            Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιμένει να παρουσιάζει μία πλασματική ομαλότητα στη Δημόσια Εκπαίδευση, αδιαφορώντας για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να υπάρχουν. Κάνει ένα καθαρά επικοινωνιακό παιχνίδι, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

            Η παράταξη της ΔΑΚΕ Καθηγητών πίστευε πάντοτε σε ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Σχολείο, το οποίο θα προσέφερε μία ποιοτική εκπαίδευση σε όλους τους Έλληνες, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα, με την πολιτική της, υποβαθμίζει το Δημόσιο σχολείο. Μετά τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, είναι ορατός ο κίνδυνος ότι όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, θα στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

            Οι νέες εξαγγελίες για το Γυμνάσιο φωτογραφίζουν την ισοπεδωτική αντίληψη για την εκπαίδευση που έχει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Με τον έμμεσο διαχωρισμό των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα η εκπαίδευση γυρίζει 30 χρόνια πίσω. Ένας διαχωρισμός που έρχεται κυριολεκτικά από την πίσω πόρτα. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εκλάβει κανείς την απόφαση του Υπουργού Παιδείας να εξετάζονται στο τέλος του σχολικού έτους ορισμένα μόνο μαθήματα χωρίς καμία επιστημονική και εκπαιδευτική τεκμηρίωση; Θα μπορούσε η κυβέρνηση να καταργήσει τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος του σχολικού έτους, εάν πράγματι θεωρούσε ότι αυτό είναι εκπαιδευτικά ορθό. Η ατεκμηρίωτη κατάργηση των εξετάσεων όμως για ορισμένα μόνο μαθήματα στέλνει λανθασμένα μηνύματα στους μαθητές.

Εξίσου επικίνδυνη είναι η προσπάθεια  για την κατάργηση της βαθμολογίας και την επιβολή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών στο Γυμνάσιο. Αλήθεια, ποια είναι η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της στο Δημοτικό;

            Στόχος της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι να αποπροσανατολίσει μαθητές και γονείς, επιβάλλοντας μία ισοπεδωτική λογική στο Γυμνάσιο. Άμεσο αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι η δημιουργία τεράστιων μαθησιακών κενών. Σύμφωνα όμως με όσα και η ίδια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παραδέχεται εντελώς διαφορετική θα είναι η κατάσταση που θα επικρατήσει στα Λύκεια. Εκεί θα επικρατήσει η εντατικοποίηση με κατάληξη τις εξετάσεις αυξημένης δυσκολίας (Πανελλαδικού ή Περιφερειακού επιπέδου) που θα οδηγούν στην απόκτηση του Εθνικού Απολυτήριου. Με αυτό οι μαθητές θα εισάγονται με "ελεύθερη πρόσβαση" στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όμως και η εξαγγελία  είναι ψευδεπίγραφη αφού πολλοί  μαθητές δε θα αποκτήσουν ούτε το περιβόητο Εθνικό Απολυτήριο.

            Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βλάπτει σοβαρά το Δημόσιο σχολείο. Στοχοποιεί τους καθηγητές και επιτείνει την εργασιακή τους ανασφάλεια. Με επικίνδυνους ερασιτεχνισμούς διαλύει τη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ενισχύοντας την παραπαιδεία οδηγεί τα παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων στην κοινωνική περιθωριοποίηση.

            Η Ε.Ε. της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε. δηλώνει ότι θα αντιταχθεί στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και εύχεται στους συναδέλφους και τους μαθητές μας, μια καλή σχολική χρονιά.

                 Ε.Ε. της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.

                  Ο Πρόεδρος                            Ο Γενικός Γραμματέας



               Δημήτρης Πεππές                       Νίκος Παπαχρήστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.