Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Δήλωση του Ν. Παπαχρήστου για το προσχέδιο του Υπουργείου




Πραγματοποιήθηκε το ΔΣ της ΟΛΜΕ την Τρίτη 5/9/2017 και συζήτησε το προσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για το Γενικό Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από τη συζήτηση προέκυψαν τα εξής:
·                     Το προτεινόμενο προσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε αντίθεση με τη βασική θέση του κλάδου για παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου. Με την πρόταση αυτή ο παιδαγωγικός χαρακτήρας της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλοιώνεται σημαντικά και ιδιαίτερα η Γ΄ Λυκείου γίνεται στην πραγματικότητα προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Πιστεύουμε ότι επιβάλλεται να υπάρχει μια ισχυρή γενική παιδεία για όλους τους μαθητές, που θα στοχεύει στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πολίτη.

·                     Αρνούμαστε τη φροντιστηριοποίηση του δημόσιου σχολείου, που είναι βέβαιο ότι θα προκληθεί με το προτεινόμενο σχέδιο.

·                     Εκφράζουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση με την εισαγωγή των εξωτερικών βαθμολογητών, οι οποίοι θα βαθμολογούν τις εξετάσεις του Ιανουαρίου και τις δημιουργικές εργασίες.

·                     Είμαστε αντίθετοι με την προσμέτρηση της προφορικής βαθμολογίας, τις εξετάσεις του Ιανουαρίου και την βαθμολόγηση των δημιουργικών εργασιών για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

·                     Αρνούμαστε τη σύνδεση της επίδοσης των μαθητών με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως υπαινίχθηκε ο Υπουργός Παιδείας σε δήλωσή του. Πρόκειται για ακραία αξιολόγηση Αγγλοσαξωνικού τύπου, η οποία, όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο σχολικών μονάδων.

·                     Δε συμφωνούμε με την ύπαρξη μικρού αριθμού υποχρεωτικών μαθημάτων και πολλών επιλεγομένων. Στην πράξη αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει, ιδιαίτερα στα μικρά σχολεία, αφού για να διδαχθούν όλα τα επιλεγόμενα μαθήματα, θα απαιτείται ένας minimum αριθμός μαθητών, ο οποίος είναι αδύνατον να επιτευχθεί. Η εφαρμογή αυτού του μοντέλου αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών και σε συγχώνευση σχολικών μονάδων.

Απαιτούμε να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε ουσιαστικό διάλογο πριν την κατάθεση του όποιου νομοσχεδίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.