Είναι πλέον σαφές στον οιονδήποτε σκεπτόμενο και μη «υποκλινόμενο» σε επικοινωνιακές πρακτικές εντυπωσιασμού πολίτη ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει πλέον παραδοθεί άνευ όρων στην «σκληρή» εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεών της. Εκείνων που τηρεί απαρέγκλιτα, παρά τις προσπάθειές της να πείσει για το αντίθετο.
Η υποχρηματοδότηση, λοιπόν, της παιδείας συμπορεύεται με την συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου σε βάρος της γνώσης και της μόρφωσης των μαθητών μας, η οποία και, όπως αποδεικνύεται, είτε αποτελεί και τον απώτερο στόχο στα σχέδια των κυβερνώντων είτε, σε μία «ευτράπελη» δυστυχώς θετική προσέγγιση, έρχεται να δηλώσει την πολιτική επιπολαιότητα που τους διακατέχει.
Χαρακτηριστική περίπτωση και περίτρανη επιβεβαίωση των όσων ισχυριζόμαστε συνιστά καταρχάς η πρόσληψη 950 συναδέλφων αναπληρωτών στην Β/θμια Γενική Εκπαίδευση, αριθμός προκλητικά μικρός ενώπιον των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν. Ωστόσο, απολύτως ενδεικτικός των προθέσεων του Υπουργείου για την συρρίκνωση των σχολικών τμημάτων. Δευτερευόντως, το πάζλ του «ευτράπελου» έρχεται να συνθέσει και η σημερινή διαδικασία επιμόρφωσης των μονίμων εκπαιδευτικών αναφορικά με τις «Δημιουργικές Εργασίες». Έτσι, λοιπόν, κληθήκαμε να επιμορφωθούμε «γενικώς και αορίστως» καθώς δεν λάβαμε απαντήσεις ούτε στο ΠΩΣ οι εν λόγω εργασίες θα υλοποιηθούν, ούτε ως προς το ΠΟΥ εκείνες θα διεκπεραιωθούν – αξιοποιώντας, δηλαδή, ποιες σχολικές δομές-, ούτε βεβαίως ΠΟΤΕ θα ελέγχονται ή θα καθοδηγούνται οι μαθητές από τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό. Επιπλέον, ούτε λόγος για το πώς θα ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ οι εργασίες. Αλλά και το ακόμη προκλητικότερο: προσπαθήσαμε να μάθουμε ΤΙ είναι οι «Δημιουργικές Εργασίες» και ΠΟΙΟΙ οι διδακτικοί και παιδευτικοί στόχοι εκείνων και αντιληφθήκαμε ότι ούτε το Υπουργείο γνωρίζει ακόμη κάτι για το θέμα! Ωστόσο, πρόλαβε να παράξει και να διακινήσει την είδηση…
Και οι «διακηρύξεις» για το «νέο Λύκειο» (που όποιος το κατανοήσει βραβεύεται) συνεχίζονται! Οι μεταρρυθμίσεις- απορρυθμίσεις της Εκπαίδευσης δεν έχουν πλέον, εκ μέρους των ιθυνόντων, τελειωμό! Έτσι, το «νέο» για τον Υπουργό μας συνδέεται και παραπέμπει σε πολυπληθή τμήματα μαθητών, παραβλέποντας ακόμη και το γεγονός ότι τόσο οι ειδικές ή οι εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών όσο και οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις προτάσσουν το αντίθετο.
Στις 04/9/2017, έσπευσε προς τούτο o Περιφερειακός Διευθυντής Ιονίων Νήσων κ. Γκούσης να κοινοποιήσει εγγράφως τις εν λόγω στοχεύσεις του Υπουργείου. Με το υπ’ αρ. 4355 έγγραφο, αποφασίζει να μειώσει τον αριθμό των τμημάτων στο 3ο Γ/σιο, στο ΓΕΛ Κατ/ρίου και στο Γ/σιο Λιθακιάς με επιχειρήματα όχι λογικού ή εκπαιδευτικού αλλά μάλλον «χωροταξικού» περιεχομένου.
Ως εκπαιδευτικοί, θυμίζουμε ότι σε όλες τις κινητοποιήσεις μας – διαπαραταξιακά- είχαμε ως πάγιο αίτημα την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, διεκδικώντας, μάλιστα, 20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας ή Προσανατολισμού. Για αυτό και καλούμε εκ νέου τους Συλλόγους διδασκόντων να ανταποκριθούν στον παιδαγωγικό ρόλο τους και συνεχίσουν να διεκδικούν την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Όπου, βέβαια, συντρέχουν οι προϋποθέσεις αναφορικά με μαθητές που χρειάζονται την ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία μας, εννοείται πως ο αριθμός τους ανά τμήμα πρέπει να προσαρμόζεται κατά περίπτωση με μοναδικό πάντοτε κριτήριο την βελτιστοποίηση της παρεχόμενης παιδείας.
Για τους λόγους αυτούς,
· καλούμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Ιονίων Νήσων να ανακαλέσει άμεσα την απόφασή του για την μείωση του αριθμού των τμημάτων στα παραπάνω σχολεία της Ζακύνθου,
· καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει, τουλάχιστον από τη φετινή σχολική χρονιά, τις «Δημιουργικές εργασίες» σεβόμενο την εκπαιδευτική διαδικασία που προφανώς και προκλητικά δεν γνωρίζει.
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.