Με το 3ο Μνημόνιο, που ψηφίστηκε στη Βουλή το Νοέμβριο του 2012 περνούν βαριές αλυσίδες στο λαό. Χτυπούν όλους τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μας οδηγούν πίσω ολοταχώς, στον εργασιακό μεσαίωνα.
Τα μέτρα που ψηφίστηκαν με το ν.4093/12 είναι ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στις εργασιακές μας σχέσεις και στους μισθούς μας, τις συντάξεις και το ασφαλιστικό σύστημα στο σύνολό του, στην παιδεία και σε όλα τα δημόσια αγαθά, ένα ακόμη βήμα που οδηγεί στη φτωχοποίηση των εργαζομένων και στη βαθειά υποβάθμιση της ζωής μας. Η δραματική μείωση των αποδοχών μας που στους νέους εκπαιδευτικούς έφτασε το 45% του μισθού, οδηγεί στην εξαθλίωση του κλάδου.
Διαθεσιμότητα και αργία ακόμα και όσων απλά παραπέμπονται στα πειθαρχικά συμβούλια, υποχρεωτική μετάθεση σε όλη τη χώρα ανεξάρτητα από οργανική θέση με απόφαση Υπουργού, κατάργηση δώρων, αύξηση ορίων ηλικίας στα 67 με 40 χρόνια υπηρεσίας για τη σύνταξη, κατακρεούργηση του εφάπαξ και διάλυση των επικουρικών μας ταμείων, απαγόρευση προσλήψεων μονίμων και ελαχιστοποίηση αριθμού αναπληρωτών το 2013 στο 13% του αριθμού τους το 2011 (μόλις 2.000 πιστώσεις) είναι μερικές από τις επιπτώσεις της πολιτικής του μνημονίου στους εκπαιδευτικούς.
Με το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υλοποιείται ο ν. 4024/11 που τη συνδέει με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Επίσης, σύμφωνα με τους μνημονιακούς νόμους αλλά και με τις κατά καιρούς δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών οι απολύσεις στο δημόσιο (με όποιο όνομα και να παρουσιάζονται) συνδέονται με την αξιολόγηση. Οι κυβερνήσεις έχουν συμφωνήσει με την τρόικα τη μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων. Οι επιπτώσεις από τη εφαρμογή αυτών των σχεδίων θα είναι η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, ο ανταγωνισμός, η μετατροπή των σχέσεων στο σχολείο σε ζούγκλα, η κατάργηση κάθε συλλογικότητας που είναι η βάση ενός δημοκρατικού σχολείο. Τα μονοπρόσωπα πρόσωπα αξιολόγησης θα οδηγήσουν σε εποχές «επιθεωρητισμού». Η ουσιαστική στόχευση της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος και η τιμωρία των εκπαιδευτικών.
Το σχέδιο της αξιολόγησης συνδέεται άμεσα με το νέο σχολείο του ανταγωνισμού, της φτηνής κατάρτισης, της αποσπασματικής και επιφανειακής γνώσης που θέλουν να δημιουργήσουν. Η προτεινόμενη αξιολόγηση των σχολείων θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση, στην υποβάθμιση και τελικά στο κλείσιμο αρκετών από αυτά.
Στην παιδεία συνολικά, με τον κρατικό προϋπολογισμό του 2013, μειώνονται δραματικά οι, ήδη χαμηλές, κρατικές δαπάνες (η μείωση σε σχέση με το 2009 φτάνει το 33 %), προωθούνται νέες συγχωνεύσεις σχολείων με κύριο στόχο τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο οι Περιφερειακές Διευθύνσεις και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προωθούν συμπτύξεις τμημάτων, στοιβάζουν ακόμα και 30 μαθητές στην τάξη, ενώ μοιράζουν έναν καθηγητή σε περισσότερα τμήματα, μειώνοντας ταυτόχρονα τον εβδομαδιαίο χρόνο διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, δίνουν εντολές για υποχρεωτικές υπερωρίες κ.λπ. Με αυτό τον τρόπο, προσπαθούν να κρύψουν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που ξεπερνούν τις 2000, παρότι βρισκόμαστε στον 6ο μήνα του σχολικού έτους.
Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά και πριν στεγνώσει το μελάνι από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού πως «είναι τα τελευταία μέτρα», έρχεται και το φορολογικό νομοσχέδιο με νέες επιβαρύνσεις για τους εργαζόμενους και φοροαπαλλαγές για τους πλούσιους και το μεγάλο κεφάλαιο.
Και έπονται νέα μέτρα και περικοπές τη επόμενη περίοδο, όταν δεν πιάνονται οι στόχοι.
Οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για : να ανατρέψουμε την πολιτική των μνημονίων κυβέρνησης και τρόικας (ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ) και των εφαρμοστικών τους νόμων, που πλήττουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους, τη δημόσια εκπαίδευση αλλά και όλα τα κοινωνικά αγαθά (υγεία, νερό, ρεύμα, συγκοινωνίες κ.λπ.).
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
Το πλαίσιο αιτημάτων βασίζεται στην τελευταία Γ.Σ. (5/10/12) συμπληρωμένο με τις πρόσφατες εξελίξεις και είναι το παρακάτω:
- Όχι στα βάρβαρα μέτρα κυβέρνησης και τρόικας.
- Ανατροπή όλων των μνημονίων και συμβάσεων που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις με ΕΕ, ΔΝΤ και Τρόικα.
- Να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος στο δημόσιο, να ανατρέψουμε τα σχέδια τους για απόλυση 150.000 εργαζομένων. Όχι στην εργασιακή εφεδρεία – διαθεσιμότητα και τις αργίες. Κατάργηση των νόμων 4093/12 (3ο μνημόνιο, μεσοπρόθεσμο) και 4057/12 (Πειθαρχικό Δίκαιο).
- Καμιά μείωση των δαπανών για την παιδεία, αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του προϋπολογισμού.
- Πλήρης κατοχύρωση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
- Να μην περάσουν τα σχέδια νόμων για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας το προηγούμενο έτος.
- Να μη περάσει το σχέδιο νόμου για τη διοίκηση της εκπαίδευσης που καταργεί το σύλλογο διδασκόντων από όργανο διοίκησης του σχολείου και μετατρέπει το διευθυντή σε μάνατζερ-αξιολογητή και μονάρχη της σχολικής ζωής.
- Να μη κλείσει κανένα σχολείο και να νομοθετηθεί το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 25 για τα γενικά μαθήματα, στους 20 για τις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και ένας καθηγητής ανά 10 μαθητές στα εργαστήρια.
- Άμεσα να γίνουν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για να καλυφτούν οι ανάγκες, μόνιμη και σταθερή εργασία.
- Ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του. Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης. Καμιά αύξηση του διδακτικού ωραρίου.
- Όχι στο κλείσιμο των ειδικών και των διαπολιτισμικών σχολείων, όπως και των ελληνόγλωσσων σχολείων εξωτερικού.
- Άμεση επαναλειτουργία των δημόσιων οργανισμών που έκλεισαν με μνημονιακές αποφάσεις (ΟΕΔΒ, ΟΣΚ, ΟΕΚ, Εργ. Εστία κλπ).
- Κατάργηση του Βαθμολόγιου – Μισθολόγιου (ν.4024/11) που εξαθλιώνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς και συνδέει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη με την απόδοση και την αξιολόγηση. Σε κάθε περίπτωση, να επανέλθει η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
- Ως συνδικαλιστικό κίνημα αντιστεκόμαστε για να μην περάσει η αξιολόγηση – χειραγώγηση, που φέρνει την υποταγή, τη διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις. Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση του ν.2986 και του καθηκοντολόγιου. Λέμε όχι στην «αυτοαξιολόγηση» και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Κανένας εκπαιδευτικός μέντορας – αξιολογητής. Δεν θα επιτρέψουμε, συλλογικά και με αλληλεγγύη, να μπει κανένας αξιολογητής στην τάξη. Απόσυρση του σχετικού σχεδίου ΠΔ.
- Άμεση επίλυση των σοβαρών ζητημάτων των αναπληρωτών (αναγνώριση χρόνων υπηρεσίας, έγκαιρη πληρωμή, αναγνώριση προϋπηρεσίας και μετά το 2010 για τους πίνακες).
- Άμεση επίλυση του σοβαρού προβλήματος των μετακινήσεων των μαθητών.
- Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών για να ανταποκριθούν στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Εξαίρεση των σχολικών επιτροπών από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
- Άμεση ανάκληση όλων των μειώσεων μισθών στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με διόρθωση των μισθολογικών ανισοτήτων και αδικιών που είχαν προκαλέσει οι προηγούμενες επιδοματικές πολιτικές. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στα πριν του 2009 επίπεδα.
- Άμεση κατάργηση όλων των χαρατσιών για τους μισθωτούς και τους αυτοαπασχολούμενους – επαναφορά του αφορολόγητου στις 12.000 ευρώ.
- Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, της μείωσης συντάξεων και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Να μη μετατραπούν τα επικουρικά μας ταμεία σε επαγγελματικά και χάσουν το δημόσιο και κοινωνικό τους χαρακτήρα.
- Να ανατρέψουμε το ευρωπαϊκό σύμφωνο δημοσιονομικής σταθερότητας που καταργεί κάθε έννοια ανεξάρτητης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής.
- Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική! Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του.
Διαβάστε περισσότερα και κατεβάστε το πρόγραμμα δράσης … εδώ
Δ. Πεππές: Η αυτοδίκαιη αργία, θίγει το τεκμήριο αθωότητος!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://dakeeaa.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4.html
Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Α' ΑΧΑΪΑΣ: Η αξιολόγηση αποτελεί απλά και μόνο, το μέσο για τη στήριξη του προγράμματος λιτότητας που εφαρμόζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://dakeeaa.blogspot.gr/2013/02/blog-post_6.html