Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΖΑΚΥΝΘΟΥ: Ποια «γαϊδούρια» τον μόρφωσαν;


Η Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. Ζακύνθου, οφείλει προς την Ζακυνθινή κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης να καταθέσει τις θέσεις και τις απόψεις της σε σχέση με τα γεγονότα, που τον τελευταίο μήνα προκάλεσαν τρικυμία στα ήδη ταραγμένα νερά της εκπαίδευσης.
Παραμονές των διακοπών του Πάσχα και συγκεκριμένα τα ξημερώματα της Παρασκευής 26/4/2013 το Υπουργείο Παιδείας έκρινε σκόπιμη την προώθηση πολυνομοσχεδίου, το οποίο ψηφίστηκε την Κυριακή των Βαΐων 28/4, σύμφωνα με το οποίο αυξάνεται το διδακτικό ωράριο των καθηγητών κατά δύο ώρες. Παράλληλα –σχεδόν ταυτόχρονα- προώθησε Προεδρικό Διάταγμα για υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα.
Είναι προφανώς ύποπτη η χρονική περίοδος που επελέγη από την ηγεσία του Υπουργείου για τη θεσμοθέτηση τόσο σοβαρών μεταβολών στο εργασιακό καθεστώς των καθηγητών. Και είναι εξίσου προφανές, πως οι εξελίξεις αυτές θα πυροδοτούσαν ακραίες αντιδράσεις εκ μέρους της ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών (Ο.Λ.Μ.Ε.), με μόνη επιλέξιμη πρόταση, την απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μήπως, λοιπόν, «επιθυμούσε» το υπουργείο μια τέτοια πρόταση απεργίας, οπότε την προκάλεσε εσκεμμένα; Αφήνουμε την κρίση στους αναγνώστες.
Συντεταγμένα εκπρόσωποι του Υπουργείου, της Κυβέρνησης, καθώς και η συντριπτική πλειοψηφία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, επικέντρωσαν τα πυρά τους στους «ανάλγητους - λουφαδόρους» καθηγητές, που απειλούν την κορυφαία διαδικασία της εκπαιδευτικής χρονιάς επειδή αυξήθηκε το διδακτικό τους ωράριο κατά δύο ώρες. Βουλευτές της κυβέρνησης κατασυκοφάντησαν και προσπάθησαν με αήθη επιχειρήματα να «ακυρώσουν» τους εκλεγμένους εκπροσώπους των καθηγητών στο Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε. αλλά και τους εκπαιδευτικούς γενικότερα.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα και ηχηρά, ως ενεργοί καθηγητές και ως μέλη της Δ.Α.Κ.Ε., ότι από μόνη της η αύξηση των ωρών διδασκαλίας, δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, οπότε δεν θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια τέτοια ακραία αντίδραση εκ μέρους της Ο.Λ.Μ.Ε. και των εκπαιδευτικών. Ούτως ή άλλως, οι καθηγητές παραμένουν πολύ περισσότερες ώρες, πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου, στο χώρο του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός έχει και διοικητικά καθήκοντα. Οι περισσότεροι είναι υπεύθυνοι τμημάτων που σημαίνει πως σε καθημερινή βάση διαχειρίζονται κάθε γραφειοκρατική υποχρέωση, που αφορά στο τμήμα ευθύνης τους, όπως για παράδειγμα τις απουσίες, τα ενημερωτικά σημειώματα, τους βαθμούς, τις καρτέλες των μαθητών, το μητρώο, τις βάσεις δεδομένων (έπαφος- surney…) κλπ. Αναλογιστείτε το φόρτο εργασίας του υπεύθυνου για το πρόγραμμα του σχολείου. Σκεφτείτε το στρες που υφίσταται ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός όταν έχει για παράδειγμα 500+ ώρες, να τακτοποιήσει σε εβδομαδιαίο πρόγραμμα με ατέλειωτους περιορισμούς και το σχολείο πρέπει να έχει πρόγραμμα την επόμενη μέρα. Μήπως το πρόγραμμα αυτό εκπονείται στο σχολείο; Σε κάθε αλλαγή τοποθέτησης ή απόσπασης χρειάζεται καινούργιο εξ΄ αρχής πρόγραμμα. Πότε τελειώνει αυτό; Αρκεί να αναφέρουμε ότι φέτος το Υπουργείο παιδείας τοποθέτησε ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς στη Ζάκυνθο το Μάρτιο!  Κάθε σχολείο οφείλει να έχει διοικητικό γραμματέα. Στη Ζάκυνθο δεν έχει κανένα σχολείο γραμματέα, οπότε και τα υπόλοιπα γραφειοκρατικά καθήκοντα μετακυλίονται στους κατά περίπτωση διαθέσιμους εκπαιδευτικούς. Και βέβαια οι σημειώσεις, τα διαγωνίσματα, οι διαφάνειες δεν γίνονται στο σχολείο. Δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος, ούτε ο χώρος, ούτε η υποδομή για τις εργασίες αυτές σε κανένα σχολείο.  
Ας δούμε όμως τα παρελκόμενα της αύξησης του διδακτικού ωραρίου. Δημιουργούνται άμεσα πλεονάζοντες – υπεράριθμοι καθηγητές σε όλους τους κλάδους. Σύμφωνα, λοιπόν, με το Π.Δ ενεργοποιείται η υποχρεωτική μετάθεση. Αρχικά μέσα στην Περιφέρεια. Δηλαδή στην περιφέρεια Ιονίων νήσων: Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Κέρκυρα… Αν αρνηθεί ο εκπαιδευτικός ή δεν υπάρχει κενό στην περιφέρεια, μετακινείται – μετατίθεται οπουδήποτε στην Ελλάδα. Άρα ένας εκπαιδευτικός, που τοποθετήθηκε κάποτε π.χ στη Ζάκυνθο και πέρασε επιτυχώς την δοκιμαστική διετία μονιμοποίησης, ενδεχομένως έφτιαξε οικογένεια ή μετακόμισε με την οικογένειά του και επιτέλους εγκαταστάθηκε κάπου, καλείται να μετακινηθεί εκβιαστικά και μάλιστα για πέντε χρόνια ξανά μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Και γράφουμε «ξανά» διότι είτε ως αναπληρωτής έχει ήδη περιδιαβεί τη «μισή» Ελλάδα είτε ως διορισμένος- πάντα πλέον- μέσω Α.Σ.Ε.Π, εξαιρετικά σπάνια τοποθετείται κοντά (έστω) στον τόπο κατοικίας του. Μετά, λοιπόν, από πέντε – έξι έως και δώδεκα χρόνια καλείται κάποιος να ξεριζωθεί με ό,τι συνεπάγεται στην ψυχολογία του ίδιου και των οικείων του, αλλά και στο οικονομικό κόστος μιας τέτοιας μετακίνησης. Θα συντηρεί ο εν λόγω εκπαιδευτικός - ¨φαντάρος¨ τον εαυτό του, την οικογένειά του και φυσικά θα είναι και συνεπής και συγκεντρωμένος στο έργο του, με 700-900€. Ασύλληπτο σενάριο! Παρόλα αυτά και μετά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, θα πλεονάζουν εκπαιδευτικοί σε διάφορους, αν όχι σε όλους, τους κλάδους. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Απόλυση; Εκτιμούμε προφανώς. Κάποιοι θα σκεφτούν, ¨γιατί όχι;¨ Τόσοι απολύονται καθημερινά. Τι το ιδιαίτερο έχουν οι εκπαιδευτικοί; Θα αναλύσουμε, λοιπόν, πώς προσλαμβάνεται ως μόνιμος ένας εκπαιδευτικός. Τα τελευταία χρόνια μόνο μέσω Α.Σ.Ε.Π και με μόρια εφόσον υπηρέτησε ως αναπληρωτής σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το πιο σκληρό Α.Σ.Ε.Π, αφού ο υποψήφιος προς διορισμό εξετάζεται σε όλη την Πανεπιστημιακή ύλη, τα παιδαγωγικά και τις διδακτικές μεθόδους στο αντικείμενό του. Υπάρχουν μάλιστα και ειδικότητες (όπως οι ΠΕ 04 – φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι) που εξετάζονται και σε ειδικότητες τις οποίες ουδέποτε διδάχτηκαν στο πανεπιστήμιο. Εξοντωτική και σίγουρα η πλέον αξιόπιστη και αξιοκρατική διαδικασία επιλογής προσωπικού στο Δημόσιο.
Πώς θα απολύσεις λοιπόν από ένα τέτοιο κλάδο αν προηγουμένως δεν τον συκοφαντήσεις, διαβάλεις και εκθέσεις στην κοινωνία; Ο συγκεκριμένος κλάδος χρειάζεται αρκετή «προεργασία» για απολύσεις! Μάλλον έτσι εξηγούνται πολλά.
Όσο για το νόμο Μανιτάκη οι δημόσιοι λειτουργοί όπως και οι εκπαιδευτικοί, αφήνονται εκτεθειμένοι σε οποιονδήποτε επιθυμεί την οικονομική και κοινωνική τους εξόντωση. Αρκεί μια κακόβουλη καταγγελία ή μήνυση ώστε να επιβληθεί αυτομάτως το μέτρο της αργίας. Καταργείται επιλεκτικά το τεκμήριο αθωότητας. Προσβάλλεται βάναυσα η δημοκρατία.
Με σαφή, απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο καταγγέλλουμε την μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας. Εκτιμούμε προσχεδιασμένη την πρόκληση προς την Ο.Λ.Μ.Ε. και την προληπτική επιστράτευση, που κρίνουμε ως προσβλητική ενέργεια προς τη Δημοκρατία. 
Ως Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε Ζακύνθου είμαστε αντίθετοι σε κάθε μνημονιακοτροϊκανής προέλευσης μέτρο, που υποβαθμίζει το βιοτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών.
Οι δυνάμεις της αριστεράς επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για πολιτικά οφέλη. Ως συνήθως υπόσχονται τα πάντα στους πάντες χωρίς να προτείνουν καμία λύση. Λέμε ΟΧΙ στον αριστερό λαϊκισμό.


Απαιτούμε:

  • την άμεση άρση της πολιτικής επιστράτευσης των εκπαιδευτικών,
  • την απόσυρση του Π.Δ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις,
  • να αποσυρθεί το αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο Μανιτάκη,
  • τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων με επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου.
  • 25 μαθητές ανά τμήμα
Επιπλέον:
  • Λέμε όχι στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Ως Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε Ζακύνθου καταγγέλλουμε τον βουλευτή της Ν.Δ κ. Άδωνη Γεωργιάδη, για την αήθη και προκλητική συμπεριφορά του απέναντι στον πρόεδρο τη Ο.Λ.Μ.Ε.  κ. Νίκο Παπαχρήστο αλλά και για το χαρακτηρισμό των καθηγητών ως «γαϊδούρια». Παρεμπιπτόντως ποια «γαϊδούρια» μορφώνουν το δικό του παιδί; Τον ίδιο ποια «γαϊδούρια» τον μόρφωσαν;
Καλούμε τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο αμέσως μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων να υποβάλλει την παραίτησή του στον Πρωθυπουργό, καθώς με δική του αποκλειστικά ευθύνη οδήγησε προσχεδιασμένα τον κλάδο σε πολιτική επιστράτευση, προσβάλλοντας το κύρος και την αξιοπρέπεια του Έλληνα καθηγητή.
Ως μέλη της Δ.Α.Κ.Ε. οριοθετούμε το ιδεολογικό – συνδικαλιστικό μας πλαίσιο με την πίστη στις αρχές του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, όπως εκφράζεται μέσα από το στερέωμα της λαϊκής κυριαρχίας και του πολυκομματικού κοινοβουλευτισμού και στον ελεύθερο ανεξάρτητο και ακομμάτιστο συνδικαλισμό. Παλεύουμε για ένα κράτος πρόνοιας με δημόσια, δωρεάν και αξιόπιστη παιδεία για όλους.  





Ο Αντιπρόεδρος

Ανδρίτσος Θανάσης
Ο Γραμματέας

Γαρδέλης Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.