Ακολουθεί η επιστολή.
------------------------------------------------------------------
Κύριε
Αρβανιτόπουλε, φτάνει πια με τους καθηγητές!!!
Στις 11 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός
στις σχολικές μονάδες και έτσι σηματοδοτείται η έναρξη της νέας σχολικής
χρονιάς.
Ο φετινός αγιασμός όμως θα σηματοδοτήσει
την έναρξη των κινητοποιήσεων στο χώρο της εκπαίδευσης. Τυχαίο; Καθόλου θα
απαντήσω.
Ούτε ανάσα δεν πήραν οι εκπαιδευτικοί της
Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τα απανωτά χτυπήματα κατά τη διάρκεια του
καλοκαιριού.
Ο χορός των επιθέσεων άρχισε :
1. Με τις οριζόντιες καταργήσεις ολόκληρων τομέων
στα ΕΠΑΛ, 2.500 εκπαιδευτικοί, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι οποίοι θα
επανατοποθετηθούν(;) σε άλλους φορείς.
2. Ανακοινώθηκε ο σχεδιασμός του νέου
ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια. Έξω το μάθημα της
τεχνολογίας από το γυμνάσιο και παράλληλα ανακοινώθηκε δραματική μείωση των
ωρών στα μαθήματα της μουσικής, των καλλιτεχνικών, της πληροφορικής, της
οικιακής οικονομίας, των αγγλικών στα Λύκεια.
Δημιουργήθηκε τεράστια αναστάτωση στους
καθηγητές των ειδικοτήτων αυτών, οι οποίοι δικαιολογημένα βρέθηκαν στα πρόθυρα
νευρικής κρίσεως.
Επανέρχονται με καινούρια
ανακοίνωση . Το μάθημα της τεχνολογίας παραμένει στα Γυμνάσια, η μουσική, τα
καλλιτεχνικά, η οικιακή οικονομία και τα άλλα μαθήματα που είχαν
μπει στο στόχαστρο, επανέρχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα με τις ώρες που
είχαν. Μειώνουν όμως τις ώρες των Αγγλικών, της Φυσικής Αγωγής και της
Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο όπως και στο Λύκειο. Το χτύπημα αυτή τη φορά
αφορά άλλες ειδικότητες.
Σε μια εποχή όπου όλοι μαθαίνουν
Αγγλικά, γιατί θεωρείται η διεθνής γλώσσα, το ελληνικό κράτος μειώνει τις ώρες
διδασκαλίας της .
Αναρωτιέμαι σε ποιο καλάθι αχρήστων πετάχτηκε
το μεγαλεπήβολο σχέδιο της κυβέρνησης, που έλεγε πως τα ελληνόπουλα θα έπαιρναν
πτυχία ξένων γλωσσών μέσα από το χώρο του σχολείου.
Σε μια εποχή επίσης, που τα παιδιά έπαψαν
να κινούνται είτε γιατί τις ελεύθερες ώρες τους τις περνάνε μπροστά στην οθόνη
του υπολογιστή, είτε γιατί δεν υπάρχουν αλάνες ή γυμναστήρια, (ειδικά στα
μεγάλα αστικά κέντρα), το υπουργείο παιδείας μειώνει τις ώρες του μαθήματος
της Φυσικής Αγωγής. Του μοναδικού μαθήματος που συμβάλλει στην σωματική,
πνευματική και ψυχική υγεία τους, αφού μέσα από αυτό κινούνται, εκτονώνονται, ψυχαγωγούνται,
αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας, ευγενούς άμιλλας, κοινωνικοποιούνται,
μαθαίνουν...
Αλήθεια, τι είδους μαθητές ευαγγελίζεται το υπουργείο παιδείας
τη στιγμή μάλιστα που αναγκάζει το μαθητή από την πρώτη τάξη του Λυκείου να
διαγωνίζεται σε πανελλαδικό επίπεδο; Πόσες εξωσχολικές ώρες θα μπορεί να
διαθέσει ο μαθητής , (αφού θα τρέχει από
φροντιστήριο σε φροντιστήριο για να πάρει καλούς βαθμούς), για να κινηθεί
να εκτονωθεί να αποβάλλει το συνεχές άγχος;
3. Ανακοινώνεται η εγκύκλιος για τις μετατάξεις ορισμένων
ειδικοτήτων εκπαιδευτικών της Β/θμιας στην Π/θμια. Ασαφέστατη,
χωρίς διευκρινήσεις η εγκύκλιος, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια φοβερή
παραφιλολογία και ένα κλίμα ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς των
ειδικοτήτων αυτών. Θα είναι οργανικές οι θέσεις στην πρωτοβάθμια; Ποιοι θα
προηγηθούν στις μετατάξεις; Θα χαθούν οι οργανικές αυτών που θα κάνουν αίτηση
και δεν πάρουν μετάταξη;
Μια μέρα πριν τη λήξη των αιτήσεων έρχονται κάποιες...
διευκρινήσεις.Τέτοια οργάνωση πια;
4. Έξι Σεπτεμβρίου και ενώ οι
αναθέσεις στα σχολεία γίνονται, με την Ιστορία να δίνεται ως δεύτερη ανάθεση
στους ξενόγλωσσους, έρχεται άλλη ρουκέτα από το Υπουργείο Παιδείας. Το μάθημα
της Ιστορίας αφαιρείται πλήρως από τις ειδικότητες των ξενόγλωσσων και δίνεται
στους ΠΕ.01, ΠΕ.10, ΠΕ.13. Προς Θεού! Oχι άλλους αιφνιδιασμούς! Για να είμαστε δίκαιοι, οι
πλέον συναφείς ειδικότητες πέραν των φιλολόγων που μπορούν να διδάξουν το
μάθημα της ιστορίας είναι σίγουρα οι ξενόγλωσσες ειδικότητες. Το πτυχίο τους,
αναγράφει ότι είναι Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ελληνικής
φιλολογίας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως και οι άλλες θεωρητικές ειδικότητες
δεν πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να διδάσκουν το μάθημα αυτό ειδικά στα
Γυμνάσια.
Μ' αυτά και μ' αυτά βέβαια, είναι σαφέστατος και
ευδιάκριτος ο στόχος σας. Δυστυχώς, αυτή την τόσο δύσκολη εποχή όπου όλοι
πρέπει να είμαστε ενωμένοι για να μπορέσουμε να αποκρούσουμε τη λαίλαπα της
Τρόικα και των μνημονίων, επιχειρείται το διαίρει και βασίλευε. Την
ώρα που οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μπουν στη τάξη και να επιδοθούν στο
εκπαιδευτικό τους έργο απερίσπαστοι καταφέρατε να κάνετε την εκπαιδευτική
κοινότητα ένα καζάνι που βράζει. Όλοι γνωρίζουν όμως πως όσο πιο πολύ πιέζεις
τον ατμό τόσο πιο μεγάλη θα είναι η έκρηξη που θα επέλθει.
Κύριε Υπουργέ σας θέλουμε
αρωγό και βοηθό στο δύσκολο έργο που επιτελούμε.
Μη μας υποτιμάτε, μη μας καταδιώκετε ,
μη μας αποδιοργανώνετε, και γενικά μη δυσκολεύετε ακόμα περισσότερο τους
εκπαιδευτικούς και τους Έλληνες πολίτες, που ευελπιστούν στη δωρεάν δημόσια
παιδεία .
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΗ
ΑΙΡΕΤΗ ΠΥΣΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.