ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα, tel: 6974487408, e-mail: poseepea@yahoo.gr
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ εν όψει της επιχειρούμενης εφαρμογής της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ανακοινώνει ότι, όπως και παλαιότερα έχουμε τοποθετηθεί, θεωρούμε ότι η βάσει των ισχυόντων νομοθετημάτων(Ν.3848/2010, Ν.4024/2011 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) αξιολόγηση είναι μία προσπάθεια της κυβέρνησης για χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Σε μια περίοδο που η εκπαίδευση και κυρίως η ειδική αγωγή αντιμετωπίζουν:
- την λαίλαπα της υποστελέχωσης και της απαξίωσης με κύρια κυβερνητική πολιτική την διακοπή της κρατικής χρηματοδότησης
- την εφαρμογή «φιλανθρωπικών» προγραμμάτων απασχόλησης άνεργων «ωφελούμενων» εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ
- την μη κάλυψη των πάνω από 1060 κενών σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, που εξακολουθούν τέλος Γενάρη να υφίστανται στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ της χώρας
- την υποβάθμιση και απαξίωση του έργου των εκπαιδευτικών με την δραματική μείωση των αποδοχών τους
- την εφαρμογή της διαθεσιμότητας, των απολύσεων και των συγχωνεύσεων
- την παντελή έλλειψη πόρων για την αντιμετώπιση των λειτουργικών εξόδων
- την άρνηση παροχής επιστημονικής καθοδήγησης στο ΕΕΠ και ΕΒΠ με τον μη ορισμό Συμβούλων ΕΕΠ και ΕΒΠ
- την απουσία οποιασδήποτε μέριμνας για την επιμόρφωση του ΕΕΠ και ΕΒΠ που εργάζεται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Αποτελεί τουλάχιστον οξύμωρο σχήμα η απόφαση για αξιολόγηση της οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, αφού αντ' αυτού η κυβέρνηση θα έπρεπε να διαθέσει τους απαιτούμενους πόρους για την στελέχωση και τον εξοπλισμό των σχολείων αλλά και να εφαρμόσει προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης του προσωπικού για να είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Θεωρούμε ότι η διαδικασία που έχει επιλεγεί θα οδηγήσει με την εφαρμογή και της δεύτερης φάσης, δηλ. της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, στην δημιουργία πολεμικού κλίματος στα σχολεία και θα δημιουργήσει χάσματα στις σχέσεις των στελεχών της εκπαίδευσης με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Σε τίποτα μάλιστα δεν προβλέπεται να ωφελήσει την λειτουργία των σχολικών μονάδων αφού δεν προβλέπεται τα επόμενα χρόνια αύξηση των κονδυλίων για κτιριακή υποδομή, στελέχωση και επιμόρφωση.
Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ αλλά και σε όποια άλλη θέση εργάζονται στην εκπαίδευση, να μη συμμετέχουν εθελοντικά (να μη δηλώσουν δηλαδή συμμετοχή σε ομάδες εργασίας) σε οποιαδήποτε διαδικασία εφαρμογής του μέτρου της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των ΚΕΔΔΥ. Αντίθετα να δηλώσουν κατά τη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, εφ όσον αυτή πραγματοποιηθεί, ότι διαφωνούν με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης με τον τρόπο και τον σκοπό που πραγματοποιείται.
Ξεκάθαρα τονίζουμε ότι δεν είμαστε αντίθετοι στην φιλοσοφία της αξιολόγησης ως μέσου βελτίωσης της λειτουργίας και της οργάνωσης των δομών της εκπαίδευσης και των στελεχών της. Σε κάθε περίπτωση όμως πιστεύουμε ότι είναι βασική προϋπόθεση αυτή να εγγυάται την ισότιμη μεταχείριση και να στοχεύει στην παροχή δυνατοτήτων για επιστημονική και υπηρεσιακή εξέλιξη σε όλους.
Ταυτόχρονα δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε με κάθε μέσο στην εφαρμογή τιμωρητικών μεθόδων που στοχεύουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την εφαρμογή ποσοστώσεων στην βαθμολογική και μισθολογική μας εξέλιξη και τελικά την απόλυση των «στάσιμων» συναδέλφων.
Ζητάμε κατάργηση της πρόβλεψης για σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και αντίθετα την πρόβλεψη προγραμμάτων επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών ανάλογη της ειδικότητας και παροχή δυνατότητας επιστημονικής καθοδήγησης στο ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Στ. Καρπενησιώτης Δ. Αρβανίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.